› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Brembook vid besiktning :)
- Detta ämne har 5 svar, 1,005 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av
Lovet.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2009 kl. 18:41 #5866
Lovet
DeltagareHej, I dag besiktade jag min ombyggda wrx med front-ic, större turbo, 6-vxl låda etc….
Jag lyckades få igenom allt(med lite knåp och trix) utom bromsarna. Trots att jag övertygande försökte förklarade att STIn’s brembook är mycket bättre så hjälpte det inte.
Är det någon annan som har fått ombesiktning för detta? (Var väl det sista av allt som jag trodde att jag skulle få en anmärkning på :P)
Så nu blir det att lura ut hur i helvete jag ska få tillbaka wrx ok’en då jag använder drixaxlar och spindel från STI 05.11 februari, 2009 kl. 19:12 #75820.zip
DeltagareÄr det inte enklare att bara göra en typbesiktining?
Dvs att det ändras i papperet att du har bytt bromsar.
Kostar 900:- har jag för mig.//.zip
11 februari, 2009 kl. 19:19 #75819Adam K
DeltagareAldrig haft problem med mina brembobromsar, som iof inte är fullstora STi-bromsar.
Förr eller senare lär jag får problem, då är nog bilen redo för ombyggt fordon.11 februari, 2009 kl. 19:40 #75821Lovet
DeltagareSkulle tydligen ha intyg från subaru för det och även om jag får det är jag lite orolig för att en mer kunnig person granskar hela bilden och tycker att det är lite förmycket andra modifikationer som de inte godkänner(eller kollar de bara bromsarna vid en registreringsbesiktning?).
Tydligen tyckte de inte så mycket om front-IC heller men efter ett tag så släppte de igenom det.11 februari, 2009 kl. 21:01 #75818andreaswrx
Deltagarehelbilsgodkänd eller inte?
helbilsgodkänd kommer du aldrig få igenom det med intyg från subaru heller! du får inte ändra något på en helbilsgodkänd bil! så släpper dom igenom dig med det så brytter han mot sina regler! enda sättet ät ändra på en helbilsgodkänd bil är att regga det som amatörbyggt fordon!11 februari, 2009 kl. 22:41 #75822Lovet
Deltagarehelbilsgodkänd eller inte?helbilsgodkänd kommer du aldrig få igenom det med intyg från subaru heller! du får inte ändra något på en helbilsgodkänd bil! så släpper dom igenom dig med det så brytter han mot sina regler! enda sättet ät ändra på en helbilsgodkänd bil är att regga det som amatörbyggt fordon!
Jo precis det jag misstänkte, dock väldigt löjligt att anmärka på just bromsarna då det är en ren förbättring på alla vis :/
Men tror jag löser detta enklast genom att skruva dit orginalok, de borde passa om jag skaffar wrx-skivor med bultcirkel 114.3, eller tänker jag fel här?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
