SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Brembook vid besiktning :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Lovet
    Deltagare

Hej, I dag besiktade jag min ombyggda wrx med front-ic, större turbo, 6-vxl låda etc….
      Jag lyckades få igenom allt(med lite knåp och trix) utom bromsarna. Trots att jag övertygande försökte förklarade att STIn’s brembook är mycket bättre så hjälpte det inte.
      Är det någon annan som har fått ombesiktning för detta? (Var väl det sista av allt som jag trodde att jag skulle få en anmärkning på :P)
      Så nu blir det att lura ut hur i helvete jag ska få tillbaka wrx ok’en då jag använder drixaxlar och spindel från STI 05.

.zip
      Deltagare

Är det inte enklare att bara göra en typbesiktining?
        Dvs att det ändras i papperet att du har bytt bromsar.
        Kostar 900:- har jag för mig.

//.zip

Adam K
        Deltagare

Aldrig haft problem med mina brembobromsar, som iof inte är fullstora STi-bromsar.
          Förr eller senare lär jag får problem, då är nog bilen redo för ombyggt fordon.

Lovet
          Deltagare

Skulle tydligen ha intyg från subaru för det och även om jag får det är jag lite orolig för att en mer kunnig person granskar hela bilden och tycker att det är lite förmycket andra modifikationer som de inte godkänner(eller kollar de bara bromsarna vid en registreringsbesiktning?).
            Tydligen tyckte de inte så mycket om front-IC heller men efter ett tag så släppte de igenom det.

andreaswrx
            Deltagare

helbilsgodkänd eller inte?
              helbilsgodkänd kommer du aldrig få igenom det med intyg från subaru heller! du får inte ändra något på en helbilsgodkänd bil! så släpper dom igenom dig med det så brytter han mot sina regler! enda sättet ät ändra på en helbilsgodkänd bil är att regga det som amatörbyggt fordon!

Lovet
              Deltagare

helbilsgodkänd eller inte?helbilsgodkänd kommer du aldrig få igenom det med intyg från subaru heller! du får inte ändra något på en helbilsgodkänd bil! så släpper dom igenom dig med det så brytter han mot sina regler! enda sättet ät ändra på en helbilsgodkänd bil är att regga det som amatörbyggt fordon!

Jo precis det jag misstänkte, dock väldigt löjligt att anmärka på just bromsarna då det är en ren förbättring på alla vis :/

Men tror jag löser detta enklast genom att skruva dit orginalok, de borde passa om jag skaffar wrx-skivor med bultcirkel 114.3, eller tänker jag fel här?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.