Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5035
    preapus
    Deltagare

      Hej!

      Är det nån mer en jag som har problem med att bromsarna tjuter så in i helvete när man bromsar jätte lätt(när det e blött låter det som man åker 740 el något annat junk) Fick först nya klosar, det hjälpte ju inte så nu vara subaru så snälla och gav mig nya skivor. Men det hjälper ju inte. Dom hittar inget fel på bromsarna. 🙁 Det är en ’00 1300mil, Har varit likadant sen 300mil.
      Har nån annan samma problem?

      /mvh Mathias

      #69973
      OzO
      Deltagare

        Inte med orginalbromsarna. Men med Pagid Blå fram tjuter det f-n när jag bromsar lätt och backar (t.ex. vid en fickparkering på stan… vad folk stirrar! :o).

        Har du kört in grejorna korrekt? Bara en tanke?
        ______________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

        #69981
        Whitewheels
        Deltagare

          Japp,mina tjuter med org.beläggen o Pagid beläggen ,fast inte med Tarox sport. Verkarn hos min ÅF sa att jag skulle göra ett par riktigt ordentliga höghastighetsinbromsningar……….o det hjälpte………för tillfället iaf.:-(
          Kan kanske ha något att göra med mini-mini sprickorna som “vi” Impreza-ägáre får på skivorna.

          #69976
          preapus
          Deltagare

            >Japp,mina tjuter med org.beläggen o Pagid beläggen ,fast inte med
            >Tarox sport. Verkarn hos min ÅF sa att jag skulle göra ett par riktigt
            >ordentliga höghastighetsinbromsningar……….o det
            >hjälpte………för tillfället iaf.:-(
            >Kan kanske ha något att göra med mini-mini sprickorna som “vi”
            >Impreza-ägáre får på skivorna.

            Det e skit jobbigt dom har inte löst det en. Jag märkte oxo att det blev bättre om man gjorde ett par höghastinghesinbromsingar. Dom har provat massa saker, hjälper typ en halv dag, sen är det samma skit igen. Men Tarox sport funkar för dig med oginal skivor?

            /Mathias

            #69982
            Whitewheels
            Deltagare

              >Det e skit jobbigt dom har inte löst det en. Jag märkte oxo att det
              >blev bättre om man gjorde ett par höghastinghesinbromsingar. Dom har
              >provat massa saker, hjälper typ en halv dag, sen är det samma skit
              >igen. Men Tarox sport funkar för dig med oginal skivor?
              >
              >/Mathias

              Japp! Tarox sport belägg o org.skivor me mini-mini sprickor i tjuter inte för mig.

              #69977
              preapus
              Deltagare

                >>Det e skit jobbigt dom har inte löst det en. Jag märkte oxo att det
                >>blev bättre om man gjorde ett par höghastinghesinbromsingar. Dom har
                >>provat massa saker, hjälper typ en halv dag, sen är det samma skit
                >>igen. Men Tarox sport funkar för dig med oginal skivor?
                >>
                >>/Mathias
                >
                >Japp! Tarox sport belägg o org.skivor me mini-mini sprickor i tjuter
                >inte för mig.

                Kanon! Ska tvinga min ÅF att köpa såna till mig eller om jag köper riktiga bromsar 🙂

                #69975
                Bsnack
                Deltagare

                  jag fick mina sprukna skivor bytta på garantin, har fått nya belägg och dom tjuter, ska in på torsdag o få det fixat (säger dom)

                  #69978
                  preapus
                  Deltagare

                    Lycka till! jag har bråkat med min ÅF snart i ett halv år… Nu ska dom sätta på Tarox belägg.. För deras egna skit funkar inte 🙁

                    /Mathias

                    #69979
                    preapus
                    Deltagare

                      >Lycka till! jag har bråkat med min ÅF snart i ett halv år… Nu ska
                      >dom sätta på Tarox belägg.. För deras egna skit funkar inte 🙁
                      >
                      >/Mathias

                      Dom satte aldrig på Tarox belägg. Fick svaret “Du kör för lungt” Så då var min motfråga man ska alltså inte kunna köra bilen i statstrafik och motorvägs körning, som jag gör? Fick svaret bromsar måste användas annars blir det ett så… Mindre nöjd med min ÅF’s prestation.

                      /Mathias

                      #69974
                      OzO
                      Deltagare

                        Bytte dom belägg på garantin? Om ja och om Tarox är lite dyrare än orginalbelägg så kanske ÅF kan vägra att byta “gratis”.

                        Men om man nu specifikt begärt att dom skall sätta på Tarox och dom inte gör det utan ditt godkännande är det en lätt skandal. Att säga att man kör för lugnt efteråt gills inte!

                        Har haft en diskussion med min verkstad ang. oljor. Dom vägrar hälla i vad jag vill att dom skall hälla i. Och det är inte sololja! 🙂 Dom hävdar envist att dom har bäst… kanske dom har, men jag har rätt att prova va fan som helst på min bil. Det är MIN bil! Och mina pengar! Så det så! (sätter armarna i kors och skruvar ihop ansiktet som ett argt litet barn)

                        Har du fortfarande skriiik med de nya beläggen nu?

                        ______________________________________________
                        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

                        #69980
                        preapus
                        Deltagare

                          Dom byte inte belägg, x( IM gick inte med på det, min ÅF ville göra det. Jag sa att kan betala mellan skilnanden men det gick dom inte med på.. Det enda dom har gjort nu, är att skala av beläggen, gjort räffler i dom. Nu har jag skit dålig broms värkan x( Det ska dom titta på vid nästa servic. ussss och så påstår dom fortfarande att jag kör för lungt med bilen. Det blir iofs bättre när man använder bromsarna lite mer flitigt. Men så ska det fan inte behöva vara. Tänkte skulle köpa riktiga bromsar till somaren, om jag får ha kvar jobbet…

                          /M

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.