Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5030
    Dawn
    Deltagare

      Har fått tag (ovetandes tills för ca 1 vecka sedan) i en speciell RS/EVO version av Impreza GT -98.
      Den är importerrad ifrån Tyskland, finns tydligen bara i ca 50-60 ex av varje års mod.
      Det är ett lite proble med att hitta delar t ex bromsar. Hittar inget art nr på dem.
      Finns det någon som möjligtvis kan berätta hur jag ska gå tillväga, borde ju söka i Tyskland men tyska är inte direkt mitt språk. Ska försöka få hjälp av generalagenten men all hjälp är välkommen.

      dan_borgstrand@hotmail.com

      #69954
      OzO
      Deltagare

        Skulle det vara annorlunda bromsar på den jmf med en “vanlig” GT -98? Finns inte denna version i England? I så fall, kika på Scoobynet…
        ______________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of…

        #69955
        Twala
        Deltagare

          Ta fram det stora skjutmåttet och gå ut och mät dina bromsar…
          Skulle tro att det är samma storlek som på en vanlig 98:a, dock kanske av bättre kvatitet… Slitsade skivor eller bättre belägg.

          / Tobbe

          En liten fråga: Har 98:an samma bromsar som en 96:a? Var det 99 som dem större bättre bromsarna kom?

          Hodie mini, cras tibi.

          #69958
          Dawn
          Deltagare

            Tack för alla tips. Hittade bromsarna.:-) Sena -98 fick tydligen en annan typ än de tidigare, så det löste sig. Mekarna på den lokala återförsäljaren(läs: Bilfixarna, Halmstad) fick väl inte tummen ur och ens försöka leta.x( Illa tycker jag. Nu förlorar de iallafall mig som kund, och jag drar till Helsingborg istället.}>

            #69956
            Twala
            Deltagare

              >Mekarna på den lokala återförsäljaren(läs: Bilfixarna, Halmstad) fick väl inte tummen ur och ens försöka leta.x( Illa tycker jag. Nu förlorar de iallafall mig som kund, och jag drar till Helsingborg istället.}>

              Då är vi två som tycker att bilfixarna suger…

              Skulle beställa Extraljushållare där för 3 lampor… Dock ville jag inte ha en sådan som man fäster i regplåten, men det skulle dem fixa… Två veckor senare ringde dem och sa att den hade kommit… Glad som man var att äntligen kunna se så åkte man ut dit som ett skott… Jag antar att ni kan gissa, jo det var en sådan som man fäster i nummerplåten… Sedan åkte jag upp till Bengtssons Metall som en polare har och fixade en hållare på nolltid.

              / Tobbe “som hellre servar bilen själv än att lämnar den till en verkstad man inte litar på”

              Hodie mini, cras tibi.

              #69957
              ExOrdis
              Deltagare

                Ta ur ett belägg och lägg det på ett papper.
                Rita av stålplattans kontur på papper.
                Ring upp vår EBC kontakt, subaru reservdelar eller KH Racing i KIL, (kolla hemsidan) och beskriv ditt ärende.
                Sedan kan du faxa pappret till dem så kan du säkert få rätt grejjer direkt.

                OBS! Glöm ej att sätta tillbaka belägget. 😉

                BTW, har du 2-kolvs eller 4-kolvs ok fram? (Sammanlagda antalet kolvar på både ut och insida av oket.)

                STI´s 4-kolvsok med större skivor sitter monterade som standard från 99 års modell.

                /K

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.