Har rivit isär bromsarna fram på min tidigt uttagna MY99 och den har rätt bromsar dvs 4 kolvs ok osv men bak såg jag att det sitter enkolv glidok, hade bestämmt för mig att jag hade 2 kolvs bak på min första bil jag köpte ny -00. Har jag blandat ihop det eller är min bil en hermelin som har 99-00 bromsar fram men inte bak?? Trodde det byttes samtidigt men jag kanske har fel?
Jag tror du blandat ihop det, min GT -00 som jag köpte ny okt-00 hade vanliga flytok bak också. 1-kolvs. Vad jag vet är det bara WRX STi av 00-99 som har tvåkolvsok bak som std.
Rör inte till det nu, en standard, svensksåld GT 99-00 har enkelkolvsoket bak.Importerade specialmodeller kan säkert ha haft sti-oket bak (2-kolvsoket)./J
Hade Wrx MY01 samma 1 kolv eller 2 kolvs? Om den hade 2 kolvs kan det vara möjligt att sena MY00 fick samma ok monterade? Min var med i sista sändning av bilar som kom till sverige september/oktober -00
För att röra til det ännu mera, det är roligt ju :*
Brorsan och jag hade en diskussion om detta så vi gjorde en undersökning. Jag påstod att jag sett en GT med 2kolvs ok bak han sa att så var inte fallet. Sagt och gjort. Vi kikade in bakom fälgen på alla imprezor (GT) vi såg och inte en enda hade 2kolvs ok. Sedan handlade jag en Type´R och insåg då att det var black´nläckers bakok jag sett. Alltså GT har det inte men STI modellerna har det och dom har ju även större skivor då !