Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5060
    honkster
    Deltagare

      Hur mycket kostar nya bromsbelägg?

      #70069
      Robban25
      Deltagare

        Jag gav ca 1400:- för original belägg fram till min MY00!!
        Ganska mycket pengar för bromsbelägg. 😉

        BlåSubbaiSkåne

        #70070
        Kopparberg
        Deltagare

          EBC Gröna vilka jag INTE rekommenderar 1500:-
          Men det finns ju olika färger på dessa med olika värmetal Röda har jag för mig kostade 1900:- Och Gula 2500:- men de måste värmas först för att få bett i det.

          Sedan har du ju Pagid blå 2300:- har jag för mig att de kostar och det är flera från klubben som åker på dessa om jag förstått det rätt.

          Själv skall jag prova belägg från PEAN Sweden de har 2st olika belägg bland Performance friction för 2688:- som jag själv skall prova, sedan har de Red dot som vi i klubben får rabatt på dock har jag ej priserna på dessa. Men det e ju bara att kolla våra erbjudanden så har du deras adress.

          Original beläggen vid min lokala Subaru handlare låg på ca 1700:-

          Hoppas du får lite mer insikt inför bromsbeläggs bytet.

          /Stefan

          #70072
          honkster
          Deltagare

            >EBC Gröna vilka jag INTE rekommenderar 1500:-
            >Men det finns ju olika färger på dessa med olika värmetal Röda har jag
            >för mig kostade 1900:- Och Gula 2500:- men de måste värmas först för
            >att få bett i det.
            >
            >Sedan har du ju Pagid blå 2300:- har jag för mig att de kostar och det
            >är flera från klubben som åker på dessa om jag förstått det rätt.
            >
            >Själv skall jag prova belägg från PEAN Sweden de har 2st olika belägg
            >bland Performance friction för 2688:- som jag själv skall prova, sedan
            >har de Red dot som vi i klubben får rabatt på dock har jag ej priserna
            >på dessa. Men det e ju bara att kolla våra erbjudanden så har du deras
            >adress.
            >
            >Original beläggen vid min lokala Subaru handlare låg på ca 1700:-
            >
            >Hoppas du får lite mer insikt inför bromsbeläggs bytet.
            >
            >/Stefan

            Man tackar man tackar….

            #70071
            Lelle
            Deltagare

              Hmmm…
              Har fått reda på att beläggen till Sti:n kostar 3900:-(original Brembo)
              Jag kommer att sitta brevid när tjejen kör o skrika: vad du än gör…bromsa INTE!!!!:-):-):-)

              Lelle

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.