SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bromsbelägg impreza STI -04.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    AndreS
    Deltagare

Nu brinner det i knutarna! Hade planerat att fara på storträffen och gick igenom bilen lite snabbt idag. Har slut bromsbelägg runt om. Vart hittar jag prisvärda bromsbelägg som jag hinner få i god tid före den 4:e Juli? Kommer att åka på vanliga gatdäck, ska man köpa subaru orginal eller vad ska man satsa på? Snabba svar uppskattas.

SPiKE
      Deltagare

Pean har bra grejor och brukar vara snabb. Jag åker med XP8or från honom på std skivor och det funkar bra (skriker vid fegbromsning säger folk). Prismässigt ligger dom inte långt från std från Subaru men biter betydligt bättre.

AndreS
        Deltagare

Okej, tackar ska slå han en signal på måndag då. Va kostar det ungefär runt om, har aldrig bytt så vet inte ens va subaru orginal kostar.

challe
          Deltagare

Till GTn kostar det ca 3000 för XP8 or runt om, skulle tro att det är ngt liknanade för STIn kanske lite dyrare
            Så räkna med 3500-4000

Superman
            Deltagare

Jag har nyligen skaffat en -03 STi och funderar på att byta beläggen med. Det sitter redan ngn typ utav racebelägg på men tycker inte dem biter så bra.. Går det bra att enbart byta belägg fram ?
              Funderar också på XP8

challe
              Deltagare

Självklart går det bra att bara byta fram, men bilen kommer nog att bli lite ostabil vid riktigt hårda inbromsningar. Det tyckte iaf jag att min GT va när jag körde med xp8or fram och redstuff bak.
                Men det kan ju hända att STIns org bromsar är såpass bra att du inte märker nån skillnad

Superman
                Deltagare

Någon som har ngt att tillägga om PAGID belägg eller liknande som FORZA säljer ?
                  Vilka belägg kör ni andra på ?
                  Måste nog byta både fram och bak iaf 🙁

AndreS
                  Deltagare

Är jag blind eller, hittar ingen kontaktinfo till PEAN.:)

Kvarnis
                    Deltagare
                      AndreS
                      Deltagare

Jo, var där jag inte hittade infon. Löstes dock då jag satte mig vid en dator med fullstor skärm, sidan var tydligen inte gjord att visas på 10″.

Edit: Bromsbelägg beställda, blev XP8, ganska precis 4000:- för fram och bakbelägg.

AndreS
                        Deltagare

Nu har jag fått paketet, 2 dagar från beställning tills det låg på posten, kalasbra PEAN!

Har som sagt aldrig bytt bromsklossar på imprezan, måste man ha något specialverktyg eller något man ska tänka på?
                          Ska byta bromsvätska i samma veva, tips?

Kvarnis
                          Deltagare

Inga speciella verktyg, och ja fräsh olja är nästan det bästa inför em bantfäff 🙂

AndreS
                            Deltagare

Nu brinner det ännu mer. Någon som vet om dom säljer Motul RBF 600 bromsolja i Piteå, skellefteå eller Luleå?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.