› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bromsbyte GT
- Detta ämne har 10 svar, 978 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2008 kl. 10:14 #5800
Vio
DeltagareHar hittat ok till min GT nu, STi -05..
Tänkte bara höra om någon har något att invända, eller borde inte det bli ett ganska smärtfritt byte?
27 mars, 2008 kl. 11:49 #75440lunkan
DeltagareEtt tips är att kolla upp det ordentligt först, tveksam till att det passar rakt på!
27 mars, 2008 kl. 12:04 #75443dragster
DeltagareSkivorna kommer tyvärr inte att passa då dom ändrade bultcirkeln från 5/100 till 5/114,3 just MY05
STi skivor fram till MY04 passar rakt av.:-)
Oken ska passa rakt av från STi MY02-MY07
27 mars, 2008 kl. 13:22 #75445Vio
DeltagareTyp nästan som jag trodde då… Att skivorna inte passar har jag juh fattat, det var mer så att oken passar, men i och med att ”alla andra” har STi ok på sina GT så borde det juh gå bra.. Antog jag.. 🙂
Nu en dum fråga till: Fälgarna, vad är minimum tum jag kommer behöva?
Har juh 16″ originalfälgar till vinterdäcken, men 17″ till sommaren.. Kommer jag inte behöva några nya alls, eller bara vinter eller både och?Tack för all hjälp, den är verkligen uppskattad.. :7
27 mars, 2008 kl. 13:49 #75441Mats
Deltagare16″ kommer du aldrig få på. 17″ skall passa, beroende på ET och hur ekrarna ser ut.
Mats
Type R ’9928 mars, 2008 kl. 06:20 #75446Vio
DeltagarePrecis vad jag var rädd för…
Får väl ta och peta på ok och så och knöla på sommarfälgarna (trots att det inte är väder för det än) köra en runda och sen se hur det går.. 🙂
28 mars, 2008 kl. 07:45 #75442Mats
DeltagareSnurra på däcket lär räcka. Tar i så tar det i. Det blir inte mer bara för du kör en sväng. Det behöver inte va många millimeter plats mellan fälg och ok. Fråga Ulrik… 😀
Mats
Type R ’9928 mars, 2008 kl. 18:23 #75447Vio
Deltagare*höhö*:+
31 mars, 2008 kl. 14:40 #75439Palm
Deltagare*höhö*:+
Vad har du för bromsar nu, effekt, ska du bara åka runt i stan eller bana? Tror att du klara dig långt på byta skivor och belägg samt ev slangar & vätska jämnfört med att åka orginalgrejer.
1 april, 2008 kl. 12:52 #75448Vio
DeltagareVart man är nu är väl egentligen inte superrelevant.. Handlar mest om att man kanske väljer att göra lite med bilen i framtiden, och då skadar det ju inte att köpa bra delar redan när man hittar nåt till ett bra pris.. (smålänning juh) 😀
1 april, 2008 kl. 16:31 #75444specialized
DeltagareHalvt OT så verkar det råda en kraftig övertro på STI-orginalbromsar ??
Lägg pengarna på DBA4000 skivor och XP8 or eller XP10 or i stället, så har du bromsar som fungerar både bättre & längre,även om skivorna och oken inte ser så feta ut vid korvkiosken 😉
Detta är iaf min uppfattning efter ha testat bägge 🙂
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
