Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Vio
    Deltagare

Har hittat ok till min GT nu, STi -05..

Tänkte bara höra om någon har något att invända, eller borde inte det bli ett ganska smärtfritt byte?

lunkan
      Deltagare

Ett tips är att kolla upp det ordentligt först, tveksam till att det passar rakt på!

dragster
        Deltagare

Skivorna kommer tyvärr inte att passa då dom ändrade bultcirkeln från 5/100 till 5/114,3 just MY05

STi skivor fram till MY04 passar rakt av.:-)

Oken ska passa rakt av från STi MY02-MY07

Vio
          Deltagare

Typ nästan som jag trodde då… Att skivorna inte passar har jag juh fattat, det var mer så att oken passar, men i och med att ”alla andra” har STi ok på sina GT så borde det juh gå bra.. Antog jag.. 🙂

Nu en dum fråga till: Fälgarna, vad är minimum tum jag kommer behöva?
            Har juh 16″ originalfälgar till vinterdäcken, men 17″ till sommaren.. Kommer jag inte behöva några nya alls, eller bara vinter eller både och?

Tack för all hjälp, den är verkligen uppskattad.. :7

Mats
            Deltagare

16″ kommer du aldrig få på. 17″ skall passa, beroende på ET och hur ekrarna ser ut.

Mats
              Type R ’99

Vio
              Deltagare

Precis vad jag var rädd för…

Får väl ta och peta på ok och så och knöla på sommarfälgarna (trots att det inte är väder för det än) köra en runda och sen se hur det går.. 🙂

Mats
                Deltagare

Snurra på däcket lär räcka. Tar i så tar det i. Det blir inte mer bara för du kör en sväng. Det behöver inte va många millimeter plats mellan fälg och ok. Fråga Ulrik… 😀

Mats
                  Type R ’99

Vio
                  Deltagare

*höhö*:+

Palm
                    Deltagare

*höhö*:+

Vad har du för bromsar nu, effekt, ska du bara åka runt i stan eller bana? Tror att du klara dig långt på byta skivor och belägg samt ev slangar & vätska jämnfört med att åka orginalgrejer.

Vio
                      Deltagare

Vart man är nu är väl egentligen inte superrelevant.. Handlar mest om att man kanske väljer att göra lite med bilen i framtiden, och då skadar det ju inte att köpa bra delar redan när man hittar nåt till ett bra pris.. (smålänning juh) 😀

specialized
                        Deltagare

Halvt OT så verkar det råda en kraftig övertro på STI-orginalbromsar ??

Lägg pengarna på DBA4000 skivor och XP8 or eller XP10 or i stället, så har du bromsar som fungerar både bättre & längre,även om skivorna och oken inte ser så feta ut vid korvkiosken 😉

Detta är iaf min uppfattning efter ha testat bägge 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.