› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bromskolvar i rostfritt??
- Detta ämne har 25 svar, 3,964 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Putte GT.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2007 kl. 10:23 #74340
Digits
DeltagareRiktpris Från 130kr om det är 10 eller fler och 145kr st om det är ca:5 bilar.
Ok, dum fraga: Ar det har per kolv eller per ok eller per bil? 🙂
Dvs, om jag har fyra kolvar per bromsok och tva ok, kostar det 145 eller 1160kr for en sats?
9 januari, 2007 kl. 10:47 #74351Mats
Deltagare1160kr
Dyrt med syrafast material… 😉
I gengäld lär du inte behöva byta eller fundera på om de rostar så länge bilen rullar.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg9 januari, 2007 kl. 11:09 #74341Digits
Deltagare1160krDyrt med syrafast material… 😉 I gengäld lär du inte behöva byta eller fundera på om de rostar så länge bilen rullar.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Trodde nastan det 🙂
Man kanske skulle kopa sig en sats och ha liggande medan man vantar pa att bromsarna ska borja karva… Sag att mina kolvar redan sag lite rostiga ut nar jag var o gravde dar senast.
Vad mer behovs for att renovera bromsar? Packningssats osv?
9 januari, 2007 kl. 12:30 #74352Mats
DeltagareSealkit – 26297FA050
Kostar cirkus 400 spänn om ja inte kommer ihåg fel.
Innehåller alla packningar förutom de 4 små som sitter mellan oken när du delar på dem. Så tappa inte bort dem.Det är allt som behövs.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg10 januari, 2007 kl. 15:47 #74342Digits
DeltagareJag är helt klar intresserad med tanke på hur mina kolvar såg ut (och hur jag misshandlade dem) sist när jag bytte belägg. Men hur knepigt är det att dela på oken? Mina såg ut ungefär som att de två delarna korroderat ihop til en enda enhet….Hur delar man då på dem, speciellt om man måste behålla packningarna mella dem?
Jag delade pa mina ok utan problem nar jag byggde om dem for godspeed-kittet. 🙂
Det ar bara 4 bultar som gar fran insidan ut. 12mm tror jag det var.
Efter att bultarna tagits bort sa ramlar oket isar av sig sjalv. Mina ok sag ratt sa bedrovliga ut ocksa och jag sag inte ens skarven till att borja med, men det visade sig att det bara var en massa bromsdamm som tappt igen skarven och det var inte nagon antydning till rost alls mellan bitarna, bara valdigt lite ytrost pa utsidan, sa att saga.
Ha typ ett vitt papper eller nagot under nar du oppnar oken sa att du kan se packningarna om de skulle ramla av (jag fick leta en bra stund pa marken nar en av dem ramlade ner. De ar svarta och ungefar en cm i diameter, sa inte jattestora direkt.
Det jag var mest orolig for nar jag oppnade oken var att jag inte skulle fa dem tata igen, men hittills har det iaf inte verkat lacka nagot.
10 januari, 2007 kl. 16:09 #74353Mats
DeltagarePrecis som Digits skriver så är det tok-lätt att dela oken. Det är det minsta jobbet. Se till o ha bra nycklar bara när du skall ha loss oket från fjäderbenet. Jag fick ta till mutterdragare modell större för o få loss dem. Jag satt också dit nya bultar när ja ändå hade loss dem.
Så att dela oken är minsta problemet. Funderar du på nåt när du står med dem i delar så är det bara o slå en pling. 😉
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg10 januari, 2007 kl. 16:54 #74354Mats
DeltagareDu kan slänga ett PM till mig eller till Putte GT så löser sig detta.
Just nu är det endast 2 pers som beställt dessa än så ni andra som funderar få se till o få tummen ur beställ nu. Ni lär inte behöva fundera på att dessa kolvar skall rosta så länge ni kör med bilen iaf.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg10 januari, 2007 kl. 17:57 #74343Digits
DeltagareHur kan man betala? Jag bor i England, sa typ kontoinsattning osv kostar 20 pund extra for mig 🙁
11 januari, 2007 kl. 06:12 #74355Mats
DeltagareHmmm…
PayPal kanske?? Har aldrig använt mig av det för o ta emot pengar. Bara för o betala med. Vet nån hur det funkar att plocka ut pengar från ett PayPal konto?Skumt att det kostar 20 pund. I Sverige kan du välja EU-betalning och då kostar det exakt 10 spänn o göra betalningen.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg11 januari, 2007 kl. 09:05 #74344Digits
DeltagareHmmm…PayPal kanske?? Har aldrig använt mig av det för o ta emot pengar. Bara för o betala med. Vet nån hur det funkar att plocka ut pengar från ett PayPal konto?Skumt att det kostar 20 pund. I Sverige kan du välja EU-betalning och då kostar det exakt 10 spänn o göra betalningen.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Japp, forde over pengar till morsan forut for att betala av studielanen, och da gick det pa 20 pund, och det var mellan handelsbanken i UK och handelsbanken i sverige x(
Jag har ett paypal konto ocksa, sa det kanske funkar… For att ta ut pengar maste du lagga till ett bankkonto och sen ar det bara att tuta o kora, tror jag 🙂
12 januari, 2007 kl. 14:02 #74358Putte GT
DeltagareTjena jag behöver minst 2 kitt till innan jag kör igång. Då hamnar priset på 1100Kr/kit, men det blir billigare om ännu fler beställer.
Trevlig helg!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.