SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Bromsljusinsatsen har lossnat från vingen

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    backfeed
    Deltagare

Upptäckte imorse till min stora glädje (granithård ironi) att bromsljusinsatsen på vingen (originalvingen) har lossnat på så vis att plasten vid de tre skruvarna som håller fast insatsen har spruckit, så nu hänger insatsen bara i strömsladden…

Fråga 1:

Någon vänlig själ som kan tänka sig sälja en beggad insats till mig?

Fråga 2:

Någon vänlig själ som har ett bra tips på hur man kan laga den, någon speciell sorts lim som kan tänkas hålla ihop plasten?

-= Impreza GT -99 =-

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Lite PL400 fungerar alltid. 😀 😉

backfeed
        Deltagare

Konstruktionslim för granit och betong? 😉

Hörde med lokala Subaru, de verkar inte ha någon reservdel (GT-vingen verkar dessutom inte finnas i sortimentet överhuvudtaget), så den vägen verkar avskuren.

Tog en närmare titt på insatsen, den verkar ju inte gå att ta isär? Om det inte går att ta isär den (för att byta framtida trasiga LED:ar) så finns det väl ingen anledning att _inte_ limma fast hela skiten i vingen? Har ingen direkt lust att göra det, men om det är enda sättet?

-= Impreza GT -99 =-

GRID
          Deltagare

Originalvingen fanns som reservdel förut när min blev stulen iaf, men den är inte billig.
            Har du använd miljövänlig avfettning ofta?
            Jag har hört att det ofta är boven när tex bakljusglas (plast) börjar spricka.
            Det torkar tydligen ut plasten eftersom det inte finns nåt medel i det som gör att det dunstar.
            Så det gäller att spola av avfettningen snabbt om man använder det när man tvättar.

alrik
            Deltagare

PL400 fungerar kanon till att limma plast med. Fäster på det mesta och sitter som berget.

Med tejp, lim och popnit kan man laga det mesta 😀

/ Mikael

backfeed
              Deltagare

Lokaka Subaruhandlaren försökte få det till att GT-vingen var ett tillval, men den var väl standard? De hade bara den mesiga GL-vingen i reservdelssortimentet.

Hursomhelst vill man ju inte köpa ny vinge bara för att bromsljuset lossnat, då skaffar jag hellre en beggad Prodrive-vinge som ju är betydligt snyggare. 🙂

Det som spruckit av är alltså själva fästena, de tre i svart plast, precis vid skruvarna. Konstruktionen är idiotisk från fabrik – varje gång man smäller igen bakluckan så belastar man ju fästena (det borde funnits fäste på bakkanten av vingen också), och nu när det gjorts ganska många gånger under de 14.000 mil kärran gått så har det till slut spruckit. Baklängesapplåder till den som designade fästena. 😉

-= Impreza GT -99 =-

backfeed
                Deltagare

Ok, tackar för PL400-tipset, får ta till det om annan lösning ej uppenbaras. 🙂

-= Impreza GT -99 =-

MariaimprezaGT
                  Deltagare

vart bor du? jag har en dubbelhäftande industritejp som biter på det mesta och sitter där om ytan är ren:) funkar till ögonlock, regskyltar i rutan.. u named it.

Impreza GT is teh ####!!

syke
                    Blockerad

Jag rekommender SuperAttak-limmet. Sitter som fan med det 🙂

backfeed
                      Deltagare

Långtbortinorr.

Tackar för tipset, tänkte faktiskt inte på dubbelhäftande tejp. Det är ju det smartaste alternativet eftersom det då går att få loss insatsen vid eventuellt framtida behov, utan alltför mycket våld. Ska kolla upp vad 3M-tejpen jag använde för att montera KnockLink-displayen fixar. 🙂

Fick förresten pris från Subaru: komplett bromsljusinsats med kabel går på 2090:-. Hujedamej.

-= Impreza GT -99 =-

MariaimprezaGT
                        Deltagare

oj!. Ja.. antar du bor i sthml. kommer upp nästa helg. tjoa om du vill ha tejp!

/Maria

Impreza GT is teh ####!!

backfeed
                          Deltagare

Bor som sagt Långtbortinorr; Skellefteå. 🙂

Tackar för erbjudandet!

Det blev till slut två rader rejäl väderbeständig dubbelhäftande tejp – nu sitter instatsen riktigt bra. Smart lösning, många sköna insparade slantar. 😀

-= Impreza GT -99 =-

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.