• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år sedan av Grovsnus.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #291590
    ernie8
    Deltagare

      Hej . fick problem  med min 2011 Legacy att bromsljuset började lysa konstant.  misstänkte bromsljusgivaren eftersom jag lossat på den tidigare.löste problemet genom att justera den närmare pedalen.   Provade bilen idag och efter 1,5 km känns det som bromsarna ligger på för att till slut bli helt tvärnit.   Fick dra hem bilen på trailer efter att ha provat plåga iväg den kanske 500 meter.    Var ut nu ikväll och lossade bromsljustgivaren och bilen rullar lätt .    Är värdelös på bilar men kan en feljusterad bromsljusgivare skapa såna problem med att bromsarna ligger på?    Det konstiga var att ingen av bromsskivorna var varma när Jag stannat den för att traila hem den.  Bilen rullade till och med upp för uppfarten med driven i och inget gaspådrag ( automat ) nu ikväll  med bromssljusgivaren bortplockad.

      #291613
      Grovsnus
      Deltagare

        Var det inte något med bromsljuskontakten många av oss fick en återkallelse för för nåt år sedan…? Jag har absolut för mig det.

        SSC #1596
        Oyp_Oyp

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.