SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bromsoljelock STI -04.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    AndreS
    Deltagare

Förmodligen månadens dummaste fråga.
      Vilja andra subbor, modeller samt årsmodeller har likadant bromsoljelock som min?
      Eftersom jag kokar oljan vid varje tillfälle det blir lite för mycket bus tänkte jag att det kan vara smidigt att skaffa en bra luftare. Har läst på forumet och de som finns verkar sådär halvbra så tänkte bygga en egen.
      Ringde Subaru idag, 320 spänn skulle dom ha, för ett plastlock!!!!! Nu ska man ju inte snåla på bilen, men va fan? Sen bor jag 16 mil därifrån så det blev nej tack 🙂
      Tänkte kolla bilskrotar men underlättar om det passar från fler modeller, någon som vet eller kan man kolla art.nr någonstans.

kamikaze
      Deltagare

Kika lite här och se om du hittar nått

http://opposedforces.com/parts/impreza/

Kvarnis
        Deltagare

Köp biltemas avlufftare, klart mycket bättre än att sätta tryck på behållaren.

Det är värt det, iofs så krävs trycklyft 🙂
          Å köp en bättre bromsolja så slipper du jävlas hela tiden 😉
          Motuls funkar för dom flesta.

AndreS
          Deltagare

Tackar, visste inte om den sidan, ska se om jag hittar numret.

Jo har kollat på den men tyvärr har jag inte så bra tillgång till tryckluft.
            Kör med motul rbf600 efter rekommendation från PEAN. Men kan lika gärna vara något annat fel än att den kokar, efter luftning känns pedalen hård och bra men efter en träff trampar man nästan pedalen i botten innan det tar. Blev inte sämre påväg hem från gälleråsen vilket var ~100 mil så det blir bara sämre när man kör rätt hårt.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.