Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5784
    DentaO
    Deltagare

      tja tänkte bara höra här om någon vet hur det ser ut med bromsbyte på e impreza gt-98 har köpt en sån o vare på tre olika verkstäder och frågat angående bromsklossbyte har köpt klossar men funderar hur de e med monteringstillbehör?? mekonomen hade bara till bakre klossarna på beställning autoexperten hade både fram o bak på beställning och all-bilar som e återförsäljare subaru påstod att man inte behövde några monteringstillbehör alls??? någon här som bytt o vet hur de ser ut???

      #75333
      Palm
      Deltagare

        Nä det beror ju på om det som sitter på bilen nu är dåliga, fram är det ett plåtbleck, 2 sprintar samt en ”låsfjäder” till sprintarna om du har 294mm skivor med 4 kolvs oken. Dessa bitar är ju rostfria typ så dom brukar gå att göra rent och återanvända helt enkelt.

        #75337
        DentaO
        Deltagare

          ja men e ju som konstigt att man fått tre olika svar på tre olika ställen o tyänkte att om någon bytt på 98:an o viste hur de såg ut så skulle de va bra!!! vill som inte börja plocka isär o inse att de fattas saker!!! beror ju på hur dom gammla ser ut som sagt!!

          #75336
          Adam K
          Deltagare

            Andreas, inte luras nu, pojken har ju en 98, 2kolvs flytande på dem ju.
            OM jag orkade skulle jag kunna gå upp på vinden och titta efter hur de ser ut, men inte ikväll!
            Vad du VILl göra är att köpa belägg a la Ferodo ds2500, och kanske bättre skivor också eftersom de där 2 kolvsbromsarna som sitter på -98an inte räcker till ens för originaleffekt.
            Eller så skiter du i att köpa belägg utan skaffar 4kolvsok från en 99- GT/WRX och eventuellt matchar med eftermarknads-adaptrar och större skivor.
            http://www.godspeedbrakes.co.uk har, jag är inte helt nöjd med deras skivor men mina har å andra sidan piskat en hel del banor 🙂

            #75335
            b20mannen
            Deltagare

              Och montera inte beläggen bakochfram. För sätter man i dom med plåtflärpen åt fel håll så kantrar beläggen, och man står där sen med belägg som snabbt slets ner till plåten på ena sidan, och knappt alls på andra sidan.

              Sen lönar det sig att renovera glidpinnarna som oken sitter på. Som natt och dag mellan nyrenoverat och trögt/ihopbeckat.

              #75334
              Palm
              Deltagare

                Andreas, inte luras nu, pojken har ju en 98, 2kolvs flytande på dem ju.OM jag orkade skulle jag kunna gå upp på vinden och titta efter hur de ser ut, men inte ikväll!Vad du VILl göra är att köpa belägg a la Ferodo ds2500, och kanske bättre skivor också eftersom de där 2 kolvsbromsarna som sitter på -98an inte räcker till ens för originaleffekt.Eller så skiter du i att köpa belägg utan skaffar 4kolvsok från en 99- GT/WRX och eventuellt matchar med eftermarknads-adaptrar och större skivor.http://www.godspeedbrakes.co.uk har, jag är inte helt nöjd med deras skivor men mina har å andra sidan piskat en hel del banor 🙂

                Jo jag skrev ju det, beroende på vilka bromasar som sitter på. Min MY99 är uttagen redan månad 10/98 i sverige och den har ju ”rätt” bromsar så man vet ju aldrig 😉

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.