SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bromssköldars vara eller icke vara?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Grusdraparn
    Deltagare

Hade inte en tanke på det när jag monterade de nya bromsskivorna, men såhär i efterhand funderar jag på om jag inte borde tagit bort bromssköldarna samtidigt. Dess funktion är väl att hålla skräp borta, men med på köpet bör får man ju även få en väldigt skev värmestrålning eftersom insidan kapslas av en gigantisk ”värmesköld” medans utsidan är fri.

Hur kör ni andra? Nån mer som ligger sömnlös på nätterna över dessa I-landsproblem? 🙂

/K

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag fick inte plats med mina… 😀 Så de ligger på återbruket… 😉
        Det enda som kan bli problem är om det går ljummet åt p-änden på styrleden..
        Min ser dock frisk ut trots ett par år med hård körning (innan det blev läktarproffs av mig).

/J

Grusdraparn
        Deltagare

Jag fick inte plats med mina… 😀 Så de ligger på återbruket… ;)Det enda som kan bli problem är om det går ljummet åt p-änden på styrleden..Min ser dock frisk ut trots ett par år med hård körning (innan det blev läktarproffs av mig)./J

Gamla gubbar käkar p-ändar…
          Ja jag har hört talas om att även den bilen varit ute på vägarna en gång i tiden 😉
          Då är ju saken biff, p-ändsaffärsföreståndarens barn skall ju också ha mat. Jag får ta en solig dag i sommar när jag blivit sugen på att skruva bromsar igen och riva väck sköldarna.

/K – kanske runda av med en spritfest…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.