Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33688
    reiman
    Deltagare

      Tjenare tänkte jag skulle ge mig på lite uppgradering av bromsarna nu till sommaren. Tänkte köra på ett stoptech sport kit ifrån pean sweden. Men saken är den att det finns inte till min bil dom har endast till hatchback. Och dom är inte säkra på om slangarna skulle passa till min bil.
      Så min fråga är om det är samma bromsslangar på wrx sti hatchback 2008-2013 som sti racing 2011
      /reiman

      #276463
      Anteln
      Deltagare

        Jag har för mig att det ska vara samma… jag köpte stålomspunna StopTech slangar från PEAN till min 11, men det var lösa slangar.

        Kan inte tänka mig att StopTech har så värst många olika slangmodeller så kolla webben, t.ex. RallySportDirect.

        http://www.rallysportdirect.com/Stoptech-950-47508-Stainless-Steel-Brake-Lines-Rear

        http://www.rallysportdirect.com/Stoptech-950-47006-Stainless-Steel-Brake-Lines-Front

        Verkar vara samma enligt dessa länkar, borde väl gå att fråga PEAN vilka slangar som ingår i paketet också.

        #276465
        reiman
        Deltagare

          Okej låter ju bra det här. Tack för snabbt svar

          #276466
          reiman
          Deltagare

            Okej. Nu ligger allt hemma i lägenheten och väntar på att man ska få en ledig dag för montering.
            Men nu till min fråga.
            Hur brukar ni alla göra när ni byter bromsoljan och bromsslangar? tömmer ni HELA systemet innan ni byter slangarna, Fördelen med detta i mina ögon är att det kladdar mindre men jag vet inte om detta medför några andra problem?
            eller låter ni oljan vara kvar i ledningarna under tiden ni byter?
            jag kommer använda mig av en bromsluftare som suger ut oljan via nippeln på oket om det har någon betydelse för ert svar
            /Reiman

            #276464
            clasen
            Deltagare

              Jag föredrar att inte tömma systemet. Jag har ett par gånger fått irriterande problem med att få ut den sista luften.

              Lossa en nippel, pressa ner bromspedalen och lås den där så kommer inte vätskan rinna ur. De blir lite kladd när du har isär slangarna men det blir det även om systemet är “tömt”.

              Sen när du ska lufta/ byta vätska pumpar du bara på och ser till så behållaren aldrig blir tom, så slipper du alla problem med luftbubblor.

              Jag provade en “sugande” avluftare men jag hade problem med att den sög luft genom luftnippelns gängor så det var hopplöst att se om det kom luft ur oket.

              Men det är mina tips! Det går säkert bra att tömma helt om man vill, bara man kan lufta allt sen 😉

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.