Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35688
    Christian S
    Deltagare

      blev lite fundersam när jag såg den här annonsen på en brz https://www.blocket.se/goteborg/Subaru_BRZ_2_0R_Sport_Automat__200hk__77372971.htm?ca=15&w=1 finns dom verkligen med automat? för enligt annonsen så sitter det en automatlåda i den men när man kollar på bilderna på inredningen där man ser växelspaken så tycker inte jag att det ser ut som en växelspak för automat utan för en med manuelllåda.
      försökte kolla i transportstyrelsens app “mina fordon” men där står det inte vilken låda det sitter i.

      #287595
      Igge
      Deltagare

        Jo de finns med automat
        Tycker till och med att det ser ut som att den står i P läget i instrumenteringen.

        #287594
        FiddeFuling
        Keymaster

          den har även växelpaddlar på ratten 🙂

          Har vi inte någon i klubben som kör BRZ auto? vill minnas att det var riktigt bra tillomed..?!

          #287596
          Igge
          Deltagare

            den har även växelpaddlar på ratten 🙂

            Har vi inte någon i klubben som kör BRZ auto? vill minnas att det var riktigt bra tillomed..?!

            Det missade jag, men nu när du säger det finns det såna där flappypaddles 😛

            Låter det vara osagt hur automaten är, minns inte att jag hört något om den.

            #287592
            Christian S
            Deltagare

              såg flera annonser med bilar som hade automat sedan, tyckte det var konstigt att dom skulle finnas med automat då det ändå är en “sportig” bil.

              #287591
              Andersson
              Deltagare

                Forester XT -13 finns väl bara med automat och det är ju också en “sportbil” 😉

                #287597
                zanoii
                Deltagare

                  Vad är det för automatlåda i dem då? Nån sexstegad historia vad jag förstår.

                  #287593
                  Fladric
                  Deltagare

                    Jag har provkört både manuell och automat och det lilla jag hann köra både kom jag faktiskt bättre överens med automatlådan 🙂 rätt trevlig faktiskt!
                    Skulle nog köpa en manuell ändå men automatlådan var en trevlig bekantskap 🙂

                    #287598
                    jonass
                    Deltagare

                      Jag provade också ett par med automat innan jag köpte min manuella, absolut inget fel på automatlådan. Den var snabb och betedde sig bra, slog man i sportläget var den väldigt villig att hålla höga varvtal. Paddlarna fungerade fint de med =)

                      #287590
                      gluffis
                      Deltagare

                        Köper man en 2017- så är det 5hk mer i den manuella 🙂

                        Men ja automat är nog faktiskt vanligare i sverige på BRZorna tror jag.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.