Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #323
    vskogh
    Deltagare

      Jag är en kille som älskar att drömma och spekulera. Just nu spekulerar och drömmer jag om en Impreza GT med prospeeds 300 hk kit. Iom detta har jag gjort en liten budget som jag tänkte höra med er om. Låter det rimligt?
      Notera, jag vill inte inge en massa falska förhoppningar om att det skall komma en värsting Subaru från GBG utan jag spekulerar bara. Nå?
      Budget:
      Styling: 20 000 kr
      Fälgar: 20 000 kr
      Växellåda: 35 000 kr
      Väghållning: 20 000 kr
      Trim->
      Stakar: 8000 kr
      Kolvar: 8000 kr
      Turbo kit 30 000 kr
      Övrigt: 20 000 kr
      Mappning: 10 000 kr
      Summa: 171 000 kr

      (I övrigt ingår som nu förstår en hel del, spridare, bränslepump, portning samt arbete)
      (I Turbo kit ingår turbo, grenrör, wastegate samt all kring utrustning)
      Jag räknar på ca 400-420 hk.

      Lite av jobbet lämnas bort och en del kan man göra själv, arbetet är dock inräknat i priserna. Jag har även tagit priser som jag tror jag kan få iom mina kontakter.

      Mvh
      Söker: GT -00:a

      #36925
      SecretAgentMan
      Deltagare

        400+ med originalblocket kan du nog glömma. 😉

        Jag skulle be Mark på Lateral Performance att ta fram ett slutet block, och få nya foder i det med större borr…det är mycket lättare att ta ut högre effekt ur större cylindervolym – och lättare att få bra skjuts på såpass stora aggregat som krävs.

        Och din “övrigt” kommer att svälla rejält innan det är klart.
        Packningssatser, oljepump, rediga natriumkylda ventiler, tuffare lager osv osv osv. Det slutar aldrig. 😉

        🙂

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
        Banträffsansvarig SSI
        12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

        #36928
        Kvarnis
        Deltagare

          Iofs så finns det bilar UK med +400 och orginal block men…skulle inte vilja
          plöja ner så mycket $ utan att fixa det först !!

          Som jag sa tidigare..SAM eller jag kan ge dig Mark e-mail när du känner att du börjar ha så mycket pengar över så fixar han resten..till ett bra mycke bättre pris än du kommer att kuna fixa själv.

          å han fixar i stort sett allt.

          + att han verkligen vet vad han syslar med.
          2.33L är nog det bästa alt. utan att det kommer kosta onödigt mycket pengar..vilket det kommer att göra i alla fall 😀

          Du kommer även att få slanta ~20.000 för bromsar som matchar resten av bilen 😀

          Börja med att köpa en bil.
          byt sedan avgas å filter ~18.000:-
          Köp div mätare fär att håla koll på saker å ting för 5.000:-
          fixa sedan oxå ev en ny turbo soppa pump och IC ~30.000:-
          Sedan ny ecu å mappning ~12.000> beroende på vad du vill ha.

          Du bör då även ha en lite buffert för ev ras av koppling etc.

          Då kommer när du gjort följande att ha 300-350bhp å en bil som går bra !
          Sedan kan du fundera om det är värt +100.000 för dom nästa 100hk 😀

          tycker du det så är det bara att inse att du är fast i trimm träsket 😀
          Ta ett stort lån eller pant sätta huset etc, å sedan prata med Mark så fixar han resten 😀

          /Karnis

          #36927
          LegacyLarsa
          Keymaster

            Är det så lätt? 😉

            /Larsa

            #36929
            Kvarnis
            Deltagare

              Japp ..men det kommer ett beroende med på köpet ;):D
              Jag ansvarar inte för vad föjderna blir om nån ger sig in i trimets hemska värld 😀

              man bör ju välja delarna med omsord dock..men med lite tips så är det inga stor problem..har man 80′ så är det bara att besöka Prospeed..fast då kommer man nog mer på <300 resultat..inte pga av dom utan pga TD04..typ 😀

              /Kvarnis

              #36930
              vskogh
              Deltagare

                Visst är man fast i trimträsket.
                Många av mina polare tycker att det är idioti att ens tänka på en Impreza när jag i dagsläget kör en Mazda RX-7 TT. Saken är den att folk inte fattar hur besvärligt och oroligt det är att använda wankel. Sen behöver jag mer än ett passagerarsäte =)
                Men ang några 400+ till Impreza så spekulerar jag mest, tror faktiskt alldrig det kommer bli av men man vet ju inte. Nu vet jag iaf ung. vad jag får räkna med men frågan är om inte 300 + lite till räcker för en trevlig vardagsbil.
                Ett annat mål om det nu blir subaru (samma mål hande jag men RX-7:an men pga andra omständigheter kan jag inte åka 2-sitsigt) är 1,28 i Superstage.
                Låter det orimligt?

                Mvh Viktor
                Söker: GT -00:a

                #36931
                vskogh
                Deltagare

                  Visst är man fast i trimträsket.
                  Många av mina polare tycker att det är idioti att ens tänka på en Impreza när jag i dagsläget kör en Mazda RX-7 TT. Saken är den att folk inte fattar hur besvärligt och oroligt det är att använda wankel. Sen behöver jag mer än ett passagerarsäte =)
                  Men ang några 400+ till Impreza så spekulerar jag mest, tror faktiskt alldrig det kommer bli av men man vet ju inte. Nu vet jag iaf ung. vad jag får räkna med men frågan är om inte 300 + lite till räcker för en trevlig vardagsbil.
                  Ett annat mål om det nu blir subaru (samma mål hande jag men RX-7:an men pga andra omständigheter kan jag inte åka 2-sitsigt) är 1,28 i Superstage.
                  Låter det orimligt?

                  Mvh Viktor
                  Söker: GT -00:a

                  #36926
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Superstage har mer med däck, väghållning och bromsar att göra än ren effekt.
                    En bil som skall gå bra på bana är mycket dyrare än en raktframracer – bara så att du vet. 😉

                    Fjäderben…bussningar…toppmonteringar…krängningshämmare…rdäck/slicks på lätta fälgar – osv osv osv.

                    😀

                    /J

                    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                    Banträffsansvarig SSI
                    12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                    #36932
                    vskogh
                    Deltagare

                      Bromsar har jag redan. Har generalagenturen för Movit i Scandinavien så det är inget problem.
                      Säljer även powerflex bussningar och inom kort hoppas jag även på att kunna sälja Tein.
                      Utöver det så blir det grövre K-hämmare och fjäderbensstag fram och bak.
                      Sen får vi se om man satsar på R-däck.

                      Ps. Vill att mina affärer med bilar skall gå i lås nu, är otroligt sugen på en Impreza igen Ds.

                      Mvh Viktor
                      Söker: GT -00:a

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.