• Detta ämne har 64 svar, 12,703 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
Visar 5 inlägg - 61 till 65 (av 65 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #284008
    FiddeFuling
    Keymaster

      Hehe jag säger inget om hur lite man uppdaterar här…

      Men tänkte vi kör en bild bom med de sista halvåter, inte så mycket men endå

      Ny pully, Present ifrån Hightone

      Ebay Oil catch

      eBAY 37mm Boost gauge

      Höst biltvätt, med hjälp ifrån Hightone och dottern

      Två idioter som hade skruv abstinens :p
      Så det blev kamrem och koppling/svänghjul en söndag nu i Februari.. då det tydligen bestämde sig för att vara “snöstorm”






      Det kom lite Svenska rally ivägen för att göra allt helt klart, så det sista skall göras nu i denna veckan för att få bilen kör klar. skall bli kul o känna de nya svänghjulet tillsammans med lätt vikts pullyn 😀

      #284022
      Igge
      Deltagare

        Haha, härligt mekväder :p

        #284009
        FiddeFuling
        Keymaster

          Haha, härligt mekväder :p

          HAHAHA… Jo det skulle vara fint den dagen var det sagt 😀

          det är ju visserligen fint med snö, temp runt 0.. man är nog inte riktigt frisk endå..

          #284010
          FiddeFuling
          Keymaster

            Kan göra en Text update nu när man endå är inloggad..

            (Torsdag)
            De där kopplings bytet förde med sig lite mer än önskat, det började med att jag äntligen skulle få test köra den nya setupen.. skulle bara lufta ur kylsystemet o fylla upp med vätska… då får jag hela “handsken” som locket sitter i, i handen.. så expansions kärlet uppe på motorn är helt öppet…GÖTT E DE!

            så skruva av hela ovansidan på kärlet o ger till svärfar som tror han kan få det fixat på jobbet.. ringer o lipar av mig till Andy(Hightone) som glatt säger att han har ett extra kärl liggande.

            (Fredag)
            Jag möter upp Andy under lunch och får ett expansionskärl och kan fortsätta… då bestämmer sig styrservon att kräkas ut all olja på golvet när jag skall backa ut ur ladan…..så inget testköra idag heller… funderar på om skroten har öppet, men åker hem o surar i soffan

            Helgen
            Styrservo visar sig var en taskigt dragen skruv så det var lätt fixat.. får test kört o allt känns bra. inte vågat känna på någon effekt innan man vet att det går att lita på

            sen så.. hör o häpna.. jag lämnar in bilen på verkstad??!!:eek:
            Jag har vart i kontakt med Subaru gällande Airbag byten på mina Legacys, där de nämnde att det ligger en kampanj på min gamle WRX (endå 17 år gammal bil!!)

            så ringer o får en tid bokad, det gäller en rostskydds kontroll på främre länkarmar, man har haft några få fall där de fått rostangrepp.. ok tänker jag, de kan vi väll kolla om ni vill. Sagt o gjort.. de var dåliga?! så jag får nya på “garanti/kampanj”, helt otroligt. Säga vad man vill om Subaru men jag är fasen imponerad. O verkstan går med på att peta i mina polly bussningar när de endå byter 🙂

            #284023
            Igge
            Deltagare

              Häftigt, man kanske skulle höra av sig I’ll verkstaden 🙂

            Visar 5 inlägg - 61 till 65 (av 65 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.