Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5029
    dagar
    Deltagare

      Vad är det för mått till Impreza GT ’98 ?
      100/5 ?

      ET?

      Hade tänkt hänga på ett par 17″ som jag ska köpa beg. Killen säger att de passar Imprezan också (sitter på en A3 1.8T nu), men jag känner mig osäker…

      Tacksam för svar från någon som vet! 🙂

      #69953
      dagar
      Deltagare

        Tackar för ditt svar.

        Dock: Vad är det för ET? Har hört en massa olika siffror(allt mellan 45-55….)från icke Subaru-ägare.
        Så det vore kul och få ett svar från dig eller nån annan här på forumet som vet vad de snackar om.

        #69951
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Den minsta kombinationen som passar utan modifikationer är 17×7 ET45 med 205x45x17, men då är däcksvalet tämligen begränsat…

          ET48 räcker till för att köra 215/40×17 (om man plockar bort gummilisten bak), en dimension där alla roliga gummin finns tillgängliga.
          Betänk dock att du förändrar geometrin om du flyttar ut hjulen för mycket.

          Sikta på en 7″ bred fälg med en offset (ET) på 50, och kör på 215/40…sedan om det är 16/17 eller 18″ är upp till dig, ha i åtanke att en större fälg är tyngre, vilket gör att stötdämpare/fjädrar kommer att behöva jobba mera för att hålla hjulet på marken.

          Skall du åka stora hjul, lägg lite slantar på tuffare dämpare/fjädrar.

          /J

          #69952
          ExOrdis
          Deltagare

            Bultcirkeln bör passa men ET lär inte stämma särskilt bra.
            Tyvärr får man väl säga. Imprezan har ett smalare sortiment att välja på.
            Gör en sökning i mailarkivet så har du en del läsning framför dig.

            (Om fälgarna mot förmodan skulle passa på din bil lär inte Audin gått särskilt bra med dessa fälgar.)

            /Kjell

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.