› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bur besiktad i bil??
- Detta ämne har 22 svar, 2,400 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
anden__z.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2006 kl. 09:37 #4859
anden__z
DeltagareÄr det nån därute som åker med bur, skruvad som svetsad och har den godkänd för gata?
Måste det till en rejäl ombyggnad och en ny registrerings besiktning för att få igenom det ? Tråkigt o behöva skruva ur buren till varje besiktning=(. Nån som vet vad som behövs o om det överhuvudtaget är möjligt?28 oktober, 2006 kl. 10:30 #68615simo
DeltagareKänner inte till ngn som åker med fullbud, däremot finns det en hel drös med folk som kör halvbur…tror dock att det flest plockar ur med inför besiktningen.
/U – som inte vill va först med fullbur…
29 oktober, 2006 kl. 14:06 #68623anden__z
DeltagareOK, synd att det inte finns nått kryphål , eller en besiktningsman som man kan ge en tusenlapp extra för att få den reggad med bur. Fan det finns ju nya porshar med fullbur , hur gör dom ? Måste nästan var lite extra pengar inblandat?
Vilken halvbur som är skruvbar kör folk med och vart finns dom att köpa?
Tackar på förhand Andreas29 oktober, 2006 kl. 14:22 #68620rallymarkus
Deltagaredom bilarna har ju fabriksmonterade burar likaså ferarri mm…
åkte en 430F1 med fullbur :9
29 oktober, 2006 kl. 14:22 #68631Desen
Deltagareden som söker skola finna
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=1960&mesg_id=1960&page=
/Andreas, Skåne, Kristianstad
30 oktober, 2006 kl. 14:42 #68624anden__z
DeltagareOk , så det är bara o glömma att regbesiktea med bur o rikta in sig på att köpa en halvbur som e skruvbar och ta bort den varenda gång man besiktar?
Vill gärna ha i 4-punktsbälte också , men utan bur så är det ju lifsfarligt att åka med sånt bälte.
Tråkigt när man inte ens får göra bilen säkrare för tillverkaren=(. Men är väl bara o acceptera det , har en 98:ans impreza o den är ju helbilsgodkänd , tråkigt men sant=(.31 oktober, 2006 kl. 07:49 #68616simo
DeltagareFinns ingen anledning att släppa dessa tankar bara för att ingen annan i Svea lyckats…våga bryta is o va först 🙂
/U – som nöjer sig med att vara tvåa 😉
31 oktober, 2006 kl. 17:05 #68632Desen
DeltagareKanske skulle vara idé att kontakta någon på den lokala SBP som har hand om regbesiktingar och fråga vad det är som gäller.
Jag ska höra på min station nästa gång jag är o reggar en av bilarna på jobbet.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
1 november, 2006 kl. 07:00 #68625anden__z
DeltagareJa det är nog bästa sättet . Nån måste ju kunna förklara där hur mycket man behöver bygga om för att få igenom den som ombyggt fordon el dyligt. Tål o funderas på=).
5 november, 2006 kl. 18:25 #68633killemannen
DeltagareDet är inga problem att få igenom en bil med Bur.
Det krävs dock att du gör ett par saker.
1. Registrerings besiktning för skyddsbur, kostar 650kr
2. Vägning av bilen, kostar 250krViktigt inför Registrerings besiktningen är att rören i taket måste täckas så att de inte går att komma in med fingrarna, det gör du enklast med hjälp av rör isolering, tyg eller annat.
TMS i Älvsbyn är ruskigt duktiga på bågar, dom når du på 0929-555 23
6 november, 2006 kl. 07:25 #68617simo
DeltagareVem i Svea har reggat om en helbilsgodkänd subba med fullbur?
Är mycket intresserad av att få kontakt med denna person.
Har du namn o nummer, PM:a!Tack på förhand!
/U
EDIT: Är det en gammal/alt import bil så är det inga problem med fullbur. Finns tex en STI RA i Götet inreggad med fullbur.
6 november, 2006 kl. 14:52 #68634killemannen
DeltagareVem i Svea har reggat om en helbilsgodkänd subba med fullbur?Är mycket intresserad av att få kontakt med denna person.Har du namn o nummer, PM:a!Tack på förhand!/UEDIT: Är det en gammal/alt import bil så är det inga problem med fullbur. Finns tex en STI RA i Götet inreggad med fullbur.
– Jag snackade med bilprovningen angående Bur.
Enligt min vetskap så spelar det inte någon som helst roll om vad det är för bil gammal-ny, importerad eller inte.
Han på bilprovningen hade inget som helst intresse av att veta årsmodell, märke eller liknande och jag kan heller inte förstå varför det skulle spela någon roll.
Det som dom däremot är väldigt noggranna med är såklart att buren är bra byggd så man inte kan göra illa sig på grund av den och vad som gäller där är då sunt förnuft, och den nya vikten på bilen.
Jag jobbar som sagt inte med det så jag kan inte ge 100% säkra svar.
Ring på Bilprovningens avdelning för tekniska frågor och fråga.Frågor om teknik
Öppettider:
Måndag – torsdag: klockan 08 – 17
Fredag: klockan 08 – 16
Telefonnummer: 0771-600 8006 november, 2006 kl. 18:25 #68618simo
Deltagare-Jag snackade med bilprovningen angående Bur. Enligt min vetskap så spelar det inte någon som helst roll om vad det är för bil gammal-ny, importerad eller inte.Han på bilprovningen hade inget som helst intresse av att veta årsmodell, märke eller liknande och jag kan heller inte förstå varför det skulle spela någon roll.Det som dom däremot är väldigt noggranna med är såklart att buren är bra byggd så man inte kan göra illa sig på grund av den och vad som gäller där är då sunt förnuft, och den nya vikten på bilen.Jag jobbar som sagt inte med det så jag kan inte ge 100% säkra svar. Ring på Bilprovningens avdelning för tekniska frågor och fråga.Frågor om teknikÖppettider: Måndag – torsdag: klockan 08 – 17 Fredag: klockan 08 – 16 Telefonnummer: 0771-600 800
Har varit i kontakt med både VV som sätter reglena samt bilprovningen, ingen kan ge ett klart svar på hur man ska gå tillväg för att få den godkänd. Fanns en i Eskilstuna som enl honom själv fick ett preliminär godkännade av bur dock fullföljde han aldrig med reggningen.
Vet du ngn som lyckats lr är det bara prat?/U
7 november, 2006 kl. 16:00 #68626anden__z
DeltagareJa nu vill vi veta om det finns nån därute som har lyckats med konststycket att regga en subaru nyare än 97:ans årsmodell , med fullbur eller halvbur och fått det godkänt och inskrivet i papperna.
7 november, 2006 kl. 17:44 #68619Storm
DeltagareJag har lyckats regga en Type R 99:a med en STI bur i, Kände iofs besiktnings mannen 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.