SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bur besiktad i bil??

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    killemannen
    Deltagare

Har varit i kontakt med både VV som sätter reglena samt bilprovningen, ingen kan ge ett klart svar på hur man ska gå tillväg för att få den godkänd. Fanns en i Eskilstuna som enl honom själv fick ett preliminär godkännade av bur dock fullföljde han aldrig med reggningen. Vet du ngn som lyckats lr är det bara prat?/U

Jag känner tyvärr ingen som har reggat en Impreza med bur, bara folk med Volvo’s o liknande.

Men som sagt, ifall dom på VV säger -JA! det får du, som dom sagt till mig, be dom då faxa dig ett ”intyg” eller något annat typ av bevis över vad dom sagt.

Ifall du då fortfarande inte känner dig säker så far till den bilprovning som du skall till och visa upp det och hör ifall det är okej!.
      Då har du säkrat upp att det inte skall vara något problem.

Annars är min enda rekommendation att vända sig till http://www.rejsa.nu för dom grabbarna har ju i regel bur i sina bilar.

SecretAgentMan
      Deltagare

Det intressanta är om en helbilsgodkänd kärra registrerad för fler än förare och en passagerare har lyckats registrerats med bur (slutar med omreggning som tvåsitsigt fordon med en riktig bur, och det var omöjligt senast jag pratade med SBP – då i Arboga).

Årsmodell på ekipagen som reggats på ett ärligt sätt med bur är av intresse, inte jag tror, vet eller känner en sysslings brorsas hamsters kvalster… 😉

/J – vill gärna ha bur i Silverpilen

anden__z
        Deltagare

Ja raka svar med årsmodell på bil , omreggning eller vad man nu har gjort. Och gärna numret till den där släktingen haha.

STIred
          Deltagare

Årsmodell på ekipagen som reggats på ett ärligt sätt med bur är av intresse, inte jag tror, vet eller känner en sysslings brorsas hamsters kvalster…

Vänta till våren ;-), finns med i mina planer(vetefan hur man nu ska hinna med allt iofs), ska göra ett försök iaf, bilen ska ju ändå besiktigas. Enligt de jag pratat med(folk som jobbar med sånt och borde ha koll) så skulle det kunna gå, fast det vet man först med 100% säkerhet när man försökt själv… Och jag ska göra det på ärligt sätt, sen får man ju se hur det går.

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me
            ———————————————————————————-

rödSTI

anden__z
            Deltagare

Hoppas att du lyckas , berätta gärna om ditt projekt.
              Har du msn?

STIred
              Deltagare

Hoppas att du lyckas , berätta gärna om ditt projekt.Har du msn?

Jepp hoppas jag med 🙂 MSN kör jag, heter STIred där med, är inte inloggad så ofta nuförtiden, blir felvänt med tiderna då jag inte jobbar i Sverige just nu.

Projekttråd kommer längre fram, såfort delarna börjar komma hem + att man ska ha tid med att ta tag i det hela med…

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
                I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                ———————————————————————————-

rödSTI

anden__z
                Deltagare

Ok , addar dig där , skulle va intressant och höra hur det går för dig.

anden__z
                  Deltagare

Hur går det med projektet att regga med bur , är nyfiken=).

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.