› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Bur till sti 05
- Detta ämne har 9 svar, 1,429 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2005 kl. 19:40 #906
jon
DeltagareVore tacksam om nan hade nagra tips vart man kan hitta bur till sti 05..helbur,halvbur allt ar av intresse.
24 oktober, 2005 kl. 20:19 #41189Pedersen
DeltagareKan fylla på med:
Autopower
http://www.autopowerindustries.com
Halv & helburar. Taskig passform enligt vissa.
Inte hittat någon i Europa som tar hem demCUSCO
Helbur. Vet inte mycket mer om den.Andra alternativ är svensktillverkat:
Guss, KBT, Gunnarsjö osv (kolla listan över burbyggare på rejsa.nu).
Lite dyrare, lite bättre? 🙂25 oktober, 2005 kl. 05:27 #41182Blocken
DeltagareVälkommen till vårt forum, Jon! Kul att du hittat hit! 🙂
KBT Safety i Köping har stor erfarenhet av burbygge. Du hittar dom här: http://www.kbtsafety.se/kontakt.html
Mvh AB
25 oktober, 2005 kl. 06:35 #41183Kvarnis
DeltagareCusco har, kolla på http://www.gruppe-s.com/Subaru/subint.htm
25 oktober, 2005 kl. 07:36 #41184MDE
Deltagarehmm skulle ha köpt bur från gunnarsjö enl.egen erfarenhet ruskigt bra passform man kan tro att man byggt bilen efter buren. kan ju haft tur iof. sej.
och monterad den själv. grundsatsen kostar 3500spänn är godkänd för racing/rally
helt överlägsen lösning.rent säkerhetsmässigt
dessa rör ingår
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi691/bur1.jpg
OBS!blir ju ganska stora ingrepp på bilens inredning dock
/MDE
25 oktober, 2005 kl. 18:00 #41187STIred
DeltagareDÅ kommer en följdfråga: Ska man satsa på helbur med en gång eller köra på halvbur. Vad anser experterna?
25 oktober, 2005 kl. 18:10 #41181SecretAgentMan
DeltagareBur är luriga saker, helst skall det vara helbur, men i samband med hjälm, riktiga stolar och fyrpunktsbälten.
…och det skall vara en riktigt svetsad bur.Annars gillar jag OzO:s halvbur från Safety Devices, där är det inte riktigt samma problem med rör överallt som man kan slå i huvudet i, men ryktet säger att den inte tillverkas längre?
Jag är lite av tron att en halvdan bur, med fel kringutrustning är farligare än ingen bur alls..och gillar egentligen inte mina racingstolar i just det hänseendet, de är inte bra utan bur, och skall man ha bur blir det en hel värld av problem (inte minst på besiktningen med en helbilsgodkänd bil).
/J
25 oktober, 2005 kl. 18:10 #41185MDE
DeltagareÄr ingen expert men vill du ha mera säkerhet o förstöra bilen JA till helbur.
mindre säkerhet o bilen hel o fin JA till halvbur.
svårare än så blir det inte 😀 😀
/MDE
25 oktober, 2005 kl. 18:25 #41188STIred
Deltagare(inte minst på besiktningen med en helbilsgodkänd bil)./J
besiktnigen är något jag jobbar på att lösa, och då helst med en bur i 🙂
Finns det inte lite olika regler när det gäller hel/halvbur om man ska få köra på olika evenemang. Har för mig nån har nämnt det för mig men minns inte exakt…
27 oktober, 2005 kl. 08:40 #41186pannan
Deltagarehar både halv och helbur.
För mig blir det halvbur tack vare att man kan fästa 4 punktsbältena bättre. Helbur är ballt men lite för mycket för en bil som brukas varje dag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.