Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #906
    jon
    Deltagare

      Vore tacksam om nan hade nagra tips vart man kan hitta bur till sti 05..helbur,halvbur allt ar av intresse.

      #41189
      Pedersen
      Deltagare

        http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=5590&mesg_id=5590&listing_type=search

        Kan fylla på med:

        Autopower
        http://www.autopowerindustries.com
        Halv & helburar. Taskig passform enligt vissa.
        Inte hittat någon i Europa som tar hem dem

        CUSCO
        Helbur. Vet inte mycket mer om den.

        Andra alternativ är svensktillverkat:
        Guss, KBT, Gunnarsjö osv (kolla listan över burbyggare på rejsa.nu).
        Lite dyrare, lite bättre? 🙂

        #41182
        Blocken
        Deltagare

          Välkommen till vårt forum, Jon! Kul att du hittat hit! 🙂

          KBT Safety i Köping har stor erfarenhet av burbygge. Du hittar dom här: http://www.kbtsafety.se/kontakt.html

          Mvh AB

          Min STi

          #41183
          Kvarnis
          Deltagare
            #41184
            MDE
            Deltagare

              hmm skulle ha köpt bur från gunnarsjö enl.egen erfarenhet ruskigt bra passform man kan tro att man byggt bilen efter buren. kan ju haft tur iof. sej.

              och monterad den själv. grundsatsen kostar 3500spänn är godkänd för racing/rally

              helt överlägsen lösning.rent säkerhetsmässigt

              dessa rör ingår

              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi691/bur1.jpg

              OBS!blir ju ganska stora ingrepp på bilens inredning dock

              /MDE

              #41187
              STIred
              Deltagare

                DÅ kommer en följdfråga: Ska man satsa på helbur med en gång eller köra på halvbur. Vad anser experterna?

                #41181
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Bur är luriga saker, helst skall det vara helbur, men i samband med hjälm, riktiga stolar och fyrpunktsbälten.
                  …och det skall vara en riktigt svetsad bur.

                  Annars gillar jag OzO:s halvbur från Safety Devices, där är det inte riktigt samma problem med rör överallt som man kan slå i huvudet i, men ryktet säger att den inte tillverkas längre?

                  Jag är lite av tron att en halvdan bur, med fel kringutrustning är farligare än ingen bur alls..och gillar egentligen inte mina racingstolar i just det hänseendet, de är inte bra utan bur, och skall man ha bur blir det en hel värld av problem (inte minst på besiktningen med en helbilsgodkänd bil).

                  /J

                  #41185
                  MDE
                  Deltagare

                    Är ingen expert men vill du ha mera säkerhet o förstöra bilen JA till helbur.

                    mindre säkerhet o bilen hel o fin JA till halvbur.

                    svårare än så blir det inte 😀 😀

                    /MDE

                    #41188
                    STIred
                    Deltagare

                      (inte minst på besiktningen med en helbilsgodkänd bil)./J

                      besiktnigen är något jag jobbar på att lösa, och då helst med en bur i 🙂

                      Finns det inte lite olika regler när det gäller hel/halvbur om man ska få köra på olika evenemang. Har för mig nån har nämnt det för mig men minns inte exakt…

                      #41186
                      pannan
                      Deltagare

                        http://www.vividracing.com

                        har både halv och helbur.

                        För mig blir det halvbur tack vare att man kan fästa 4 punktsbältena bättre. Helbur är ballt men lite för mycket för en bil som brukas varje dag.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.