Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #556
    Reaperman
    Deltagare

      Har fått tillbaka bilen med den nya kopplingen nu.
      När jag drar på fullt och växlar från 6000 varv till nästa växel så dunsar det till i bakvagnen.

      Kan bussningarna vara slut?

      #38765
      Janne248
      Deltagare

        Jag är ingen expert, MEN jag tror dom inte är slut. Det är väl ett mer eller mindre könnt Impreza problem. Aktiva växllingar ger dunasr i bakvagnen. Finns dock tredje parts bussningar som löser detta.

        #38773
        Reaperman
        Deltagare

          Kopplingen var ju rätt sliten innan så då fick jag inte det här rycket på samma sätt.
          Men det dunsar till i bakvagnen.
          Vad är det för bussningar du pratar om då?
          Kan ju alltid vara intressant om det inte kostar allt för mycket.

          #38768
          Imp
          Deltagare

            powerflex bussningar finns ju tex. (kör jag med) dock så skulle jag rekomendera att du lägger undan minnst 2 månader då du vet att du inte kommer ha bilen för byter du själv får du ha kul ett tag:)

            #38774
            Reaperman
            Deltagare

              >powerflex bussningar finns ju tex. (kör jag med) dock så
              >skulle jag rekomendera att du lägger undan minnst 2 månader då
              >du vet att du inte kommer ha bilen för byter du själv får du
              >ha kul ett tag:)

              Kan du ta det där engång till? 🙂

              Antar att du menar att jag skulle göra det själv?
              Det är ju snart vår/sommar, om det ska fixas blir det så snart som möjligt.

              #38766
              Janne248
              Deltagare

                Svårt at fatta vad han menar, men jag tror han menar stt du skall lägga undan 2 månader med pengar så du slipper ha kul ett tag själv. Det skall visst vara besvärligt att byta skiten.

                #38778
                Niklas
                Deltagare

                  >powerflex bussningar finns ju tex. (kör jag med) dock så
                  >skulle jag rekomendera att du lägger undan minnst 2 månader då
                  >du vet att du inte kommer ha bilen för byter du själv får du
                  >ha kul ett tag:)

                  “dock så skulle jag rekommendera att du bokar upp minst två månader då du vet att du inte skall använda bilen för om du tänker byta bussningarna själv så tar det lång tid.”

                  EDIT: Så gissar jag att han menar.

                  #38761
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    De är framför allt reGält ™ dryGa ™ att byta ut, vissa är värre än andra dock.

                    /J – som bara har 2 kvar vid bakdiffen att byta ut.

                    #38775
                    Reaperman
                    Deltagare

                      Powerflexbussningarna är det kittet som klubben säljer eller?

                      #38764
                      Strat
                      Deltagare

                        Det är inte Powerflex, men ungefär samma material, polyurethan. Sen innehåller inte det kittet alla bussningar utan bara några i bakvagnen, vad jag vet.

                        #38769
                        Imp
                        Deltagare

                          vad jag menar är att du bör boka upp en bra tid framöver där du inte har bilen i åkbart skick:) om du ska görat själv dvs:)

                          #38762
                          OzO
                          Deltagare

                            >Det är inte Powerflex, men ungefär samma material,
                            >polyurethan. Sen innehåller inte det kittet alla bussningar
                            >utan bara några i bakvagnen, vad jag vet.

                            Kittet innehåller just de bussningar som tar bort “dunset” i bakvagnen då du växlar.

                            _______________________________________________________________________________
                            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

                            #38771
                            Tengil
                            Deltagare

                              Har någon en uppfattning på vad det skulle kosta, att låta någon verkstad byta bussningarna.
                              Om man nu har tröttnat på dunkarna där bak och inte vill (kan) byta själv.

                              Jag har för mig att någon sa ungefär 5000 stämmer det?

                              #38779
                              Niklas
                              Deltagare

                                Tengil: Hur ofta märker du av dunkningarna? Jag tycker bara jag hör det när jag kör på bana, men så är jag kanske lugn(are) när jag kör på vanliga vägar.

                                #38763
                                OzO
                                Deltagare

                                  Svar på en del frågor finns HÄR -> http://www.impreza.nu/ssi2/shop/clubitems.php?n_id=415

                                  _______________________________________________________________________________
                                  ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.