Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2057
    Janne248
    Deltagare

      Vad är det för bult dimension på bultarna mellan DP och mellan rör resp. mellan rör å slutburk?
      När man köpt ett Blitz Nur Spec R, så följer det väl med bultar & Muttrar för skarven mellan slutburk och mellan rör, men hur är det melnnan DP pch mellan rör? Är det tänkt att man skall använda dom gammla? Skall man i så fall satsa på nya bultar? Vart i så fall köpa? OK? Subaru? Någon som vet dimensioner?

      Vill vara bered på allt innan man hissar upp bilen i GDS hallen och tänker byta!

      /Janne

      SSI Galleri
      ________________
      Hemsida

      #48997
      Subbarist
      Deltagare

        Ska du byta DP så bör du nog antigen ta med nån dom har gjort det eller låta nån kunnig person göra det fråga Ordis vad han tyckte om en hel natts sysselsättning, medan jag pyntade 300:- och fick det fixat på en timme 🙂

        Subbarist javisst!
        Rabattansvarig SSI
        Den GRÜNE FARAN

        #48995
        Janne248
        Deltagare

          Nej, inte DP, står ju att jag köpt Blitz Nur Spec R….så jag skallju byta mellandel å slutburk.

          /Janne

          SSI Galleri
          ________________
          Hemsida

          #48999
          Kvarnis
          Deltagare

            då passar orginal med fjädrar…det är tom. gjort för det.
            bytet tar inte lånd tid, ha lite rost lösande smörja för bultar och upphägningar.

            /Kvarnis

            #49001
            Mange
            Deltagare

              När jag skulle byta slutburk så råkade jag nog ut för det värsta. Båda bultarna på röret var runddragna av den förra ägaren.

              Bytet skedde på en OKQ8 mack så det vara bara att spring och köpa lösa bågfilsblad och börja såga för hand. Det var ju inte det roligaste, men helt klart värt det när Blitz burken kom på.

              /Mange

              #48998
              Subbarist
              Deltagare

                På min så hade slutburken och mellanrörets skruvar rostat fast så satans hårt att det inte gick och få loss de och skruvarna från DP´n hade också rostat så hårt att skiten gick av 🙁 men mäkta nöjd blev man när HKS burken satt på 😀 fast det var lite apa och åka med origanl burken och mellanröret genom hela jävla bilen.

                Subbarist javisst!
                Rabattansvarig SSI
                Den GRÜNE FARAN

                #48996
                Janne248
                Deltagare

                  en det är ingen som vet på rak arm vilken dimension det är på bultarna som håller i hop DP/mellandel och mellandel/slutburk då?
                  Måste nog köpa en ringnyckel….vore skoj å veta vad jag skall köpa.

                  /Janne

                  SSI Galleri
                  ________________
                  Hemsida

                  #49000
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Vill du köra med bultar utan fjädrar så köp M8 eller M10’s ~40mm långa syra fasta, då dra du aldrig av dom 😀

                    /Kvarnis

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.