Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33587
    loliceman
    Deltagare

      Tjena alla Subaruälskare!

      Jo nu är det så att jag fick för mig i början utav denna vecka att jag skulle fixa iordning min gamla Subaru Impreza 2,0 GT -99 inför Elmiamässan i helgen.
      Jag har köpt delar för ca 15000kr och fått dit det mesta, det som återstår är att byta stötisar bak.

      Dom gamla som sitter på är coilovers utav okänt märke, inköpta utav tidigare ägare. Jag orkar inte hålla på med olika coilovers fram och bak så jag börhade leta efter originaldelar.

      Jag fick tag i Sachs dämpare på ABR bildelar, samt fjädrar och stödlager från Autoexperten.
      Jag antog att jag hade allting jag behövde för att skruva ihop grejerna idag men när jag fick bort den gamla coilovern så märker jag att det saknas ett sk. “Fjäderskålar” för båda sidorna till dom originaldelar jag beställt.

      Jag gick genast in o kikade ifall jag kunde ordna sådant ifrån skroten, men eftersom att det är långfredag imorgon så är ALLTING stängt.

      Jag undrar därför om det finns någon väldigt vänlig skäl som skulle kunna sälja mig “Fjäderskålar” för höger+vänster bak redan imorgon?
      Alternativt ett par kompletta coilovers/begagnade fjäderben som passar.

      Jag bor i Stockholm och kan åka och hämta dom varsomhelst inom Stockholms län/Södermanland/Sörmland osv.

      Om det är någon som undrar hur skålarna ser ut så finns dom att se på denna bild:

      Dom håller liksom i fjädrarna upptill, precis innan fjäderbenslagret.
      Tack på förhand! Jag är EVIGT tacksam för den som kan hjälpa mig.

      Vi ses på Elmia 😉

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.