Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44361
    Wiklundh
    Deltagare

      Ska du ha OZ superleggera så passar bara 19″ för annars tar det i bromsarna.

      #44364
      b20mannen
      Deltagare

        Varför inte ta det bästa av två världar, köp en old-age STi :)/K

        Eller köp en GT och släng i allt som är bra från STI. 😉

        #44362
        Kvarnis
        Deltagare

          Är billigare att handla en STI från UK, om man inte är främmande för att åka postbil 😀

          #44380
          hermelinen
          Deltagare

            Jag har ju redan en GT ;P

            Han som har den, den har gått 7k mil typ, och kamrem e inte bytt, han säger att den ska bytas vid 12k.
            “knakar vet ja inte om dom gör men ibland låter det som om bensin kluckar i tanken där bak” Säger han då jag frågar om stötdämparna bak Bånkar.

            Vad tror ni?

            #44367
            Mats
            Deltagare

              kamremmen skall bytas vid 10 000 mil eller 5 år. Vilket som inträffar först.

              Mats GBG
              Type R ’99

              #44376
              Daniel-lkpg
              Deltagare

                48 mån eller 10000 mil står det i serviceboken för STI 2004, samma sak stod det i serviceboken på min STI 2002.

                #44381
                hermelinen
                Deltagare

                  Vad tror ni om lätet då?
                  Hur brukar folk förklara klonkande ljudet då dämparna är slut?

                  #44365
                  b20mannen
                  Deltagare

                    Vad tror ni om lätet då?Hur brukar folk förklara klonkande ljudet då dämparna är slut?

                    Jag skulle förklara det som att dämparna är slut. 🙂

                    Tyvvär ett ganska vanligt trassel. I alla fall på importbilar.

                    Mina bakdämpare var slut. Så jag gjorde det som var mest ekonomiskt med fokus på att inte sänka prestanda – Jag monterade Coilovers med bansättning och med justerbara topmounts runt om. 😀

                    Nu har jag andra klonkande ljud. Dels när täckskivan i skuffen landar efter ett fartgupp. 🙂
                    Och dels från det fällbara baksätet i vissa gupp. Det sistnämnda kan nog lösas genom att sätta ett kryss mellan fjäderbenen bak. Eller med en fullbur kanske? 😉

                    #44382
                    hermelinen
                    Deltagare

                      Okej, jobbigt läge, vad kostar nya dämpare bak då?

                      #44366
                      b20mannen
                      Deltagare

                        Okej, jobbigt läge, vad kostar nya dämpare bak då?

                        Dämparna är inte så dyrt. Kommer faktiskt inte ihåg.
                        Problemet är att när jag kikade på vad som behövde bytas så insåg jag att det är vettigare att byta hela ben+topmounts då allt slits, och jag inte vill stå där sen med nya stötdämpare men annat rackel i chassiet.

                        Det som var effektivast med hänsyn till tid och pengar var att byta till friska ben.

                        Det brukar inte vara nåt problem att få tag på friska originalben i och för sig, då många bytt till coilovers utan att originalbenen är värst slitna.

                        STI-ben runt om komplett med stora bromsar är ju en intressant uppgradering.

                      Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.