Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1429
    Koffe
    Keymaster

      Hej!

      Besiktningstiden närmar sig med stormsteg och jag känner att jag verkligen borde ta tag i mitt trasiga varselljus (positionsljus? Längst ut på kanten i framlyktan på en “blobeye”). Har tyvärr bara en tüsk manual, men enligt den verkar det som att grillen och lampinsatsen måste bort för att glödlampan ska kunna bytas? (Med en ljusinställning när allt är tillbakamonterat).
      Stämmer verkligen det eller går det att komma åt ändå? (Det är förarsidan det handlar om)

      Nån som har nåt tips på hur man lättast kommer åt?

      Tacksam för tips & trix =)

      MVH
      //Koffe

      #44944
      Koffe
      Keymaster

        Hej!

        Besiktningstiden närmar sig med stormsteg och jag känner att jag verkligen borde ta tag i mitt trasiga varselljus (positionsljus? Längst ut på kanten i framlyktan på en “blobeye”). Har tyvärr bara en tüsk manual, men enligt den verkar det som att grillen och lampinsatsen måste bort för att glödlampan ska kunna bytas? (Med en ljusinställning när allt är tillbakamonterat).
        Stämmer verkligen det eller går det att komma åt ändå? (Det är förarsidan det handlar om)

        Nån som har nåt tips på hur man lättast kommer åt?

        Tacksam för tips & trix =)

        MVH
        //Koffe

        #44942
        Pasi_k
        Deltagare

          Hej!Besiktningstiden närmar sig med stormsteg och jag känner att jag verkligen borde ta tag i mitt trasiga varselljus (positionsljus? Längst ut på kanten i framlyktan på en “blobeye”). Har tyvärr bara en tüsk manual, men enligt den verkar det som att grillen och lampinsatsen måste bort för att glödlampan ska kunna bytas? (Med en ljusinställning när allt är tillbakamonterat).Stämmer verkligen det eller går det att komma åt ändå? (Det är förarsidan det handlar om)Nån som har nåt tips på hur man lättast kommer åt?Tacksam för tips & trix =)MVH//Koffe

          Bytte mina på plats , men det är inte lätt..
          Batteriet bör du flytta lite på , snorklen måste bort för att komma åt högersidan.

          #44943
          Pasi_k
          Deltagare

            Hej!Besiktningstiden närmar sig med stormsteg och jag känner att jag verkligen borde ta tag i mitt trasiga varselljus (positionsljus? Längst ut på kanten i framlyktan på en “blobeye”). Har tyvärr bara en tüsk manual, men enligt den verkar det som att grillen och lampinsatsen måste bort för att glödlampan ska kunna bytas? (Med en ljusinställning när allt är tillbakamonterat).Stämmer verkligen det eller går det att komma åt ändå? (Det är förarsidan det handlar om)Nån som har nåt tips på hur man lättast kommer åt?Tacksam för tips & trix =)MVH//Koffe

            Bytte mina på plats , men det är inte lätt..
            Batteriet bör du flytta lite på , snorklen måste bort för att komma åt högersidan.

            #44945
            Koffe
            Keymaster

              En liten uppdate.

              Det var stört omöjligt att komma åt att byta lampan tyckte jag. Så jag lossade grillen (“snäppfästen”) och hela framlyktan (3 skruvar), drog ut insatsen, bytte lampa och skruvade tillbaks allt. Jag hade nog stått där än idag om jag inte lossat allt =)

              Var på SBP idag och de sa inte ett ord om inställningen, så jag misstänker att denna operation går att utföra utan att rubba ljusbilden… Så nu vet vi det!

              (Skulle nån med otüsk manual (03-05) vilja kolla om det verkligen står att man måste göra en ljusinställning efter detta ingrepp? Min tyska kan mycket väl vara rostigare än en gammal Opel).

              MVH
              //Koffe

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.