Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1476
    maco_108
    Deltagare

      hejsan tänkte bta ut mina bromsar samt fjäderbenen.
      tänkte höra om någon har efrfaranhet av dessa grejjer,
      lr om ni kan rekomendera något annat.

      http://www.raidopower.se/Shop/Index.php?sArtId=ksport330frontor
      tänkte ha dessa fram och bak, (de minsta packeten annars springer det i väg i plånboken. ;):P

      samt dessa
      http://www.raidopower.se/Shop/Index.php?sArtId=ksport330frontor

      mvh marcus

      #45145
      dragster
      Deltagare

        Är samma/lika dom D2 vad jag har förstått.
        Bromsarna är inte mycket att hurra för vad jag har hört, i alla fall om man tänkt använda dom på bana.
        Fjäderbenen är det många som kör med här på klubben av D2 varianten och många verkar nöjda.:-)

        Ska du byta bromsar skulle jag rekomendera PeanSweden.
        Det är riktigt bra priser på Stoptech nu när dollarn är låg.:7

        #45147
        maco_108
        Deltagare

          okok antar att du menade denna sida.? http://www.peansweden.com/
          står inga priser där någon som vet vad ett komplett kitt med bromsar kostar till en gt 00?
          ska försöka ta kontakt med dom så snart som möjligt!
          dom hadde ju lite skivor å så att välja mellan är det någon som rekomenderar nått specelt? lr ska jag köpa nått färdigt kitt?

          det kommer nog bli en del bana fram över också så det e ju inte bara stats körning!

          mvh marcus

          “edit” fan priserna nu. men finner ingen GT 00 i listan (kanske såg fel) nån som vet vad man ska ta enligt den listan?

          #45146
          dragster
          Deltagare

            Var i kontakt med Per på PeanSweden i veckan angående ett komplett bromskitt med 332mm x 32mm “flytande” skivor, 4 kolvs ok, belägg, bromsslangar, allt.
            Det vi pratade om var just Stoptech som verkar vara det mest prisvärda just nu. Skulle gå på runt 18K.

            Ring och prata med han vet ja, mycket trevlig och hjälpsam.:-)
            Dock så har han mycket och göra nu så han kan vara svår att få tag på.

            Vet att Strat här i klubben kör med just dom, och vad jag vet så är han mycket nöjd.

            #45144
            lunkan
            Deltagare

              Är samma/lika dom D2 vad jag har förstått.Bromsarna är inte mycket att hurra för vad jag har hört, i alla fall om man tänkt använda dom på bana.Fjäderbenen är det många som kör med här på klubben av D2 varianten och många verkar nöjda.:-) Ska du byta bromsar skulle jag rekomendera PeanSweden.Det är riktigt bra priser på Stoptech nu när dollarn är låg.:7

              Har för mig att jag hört från streetperformance att det inte är samma grejer som D2 fast det ser ju ut att vara samma saker bara andra färger. Har själv ett D2 330 kit (fram) liggandes som ska på nu till sommaren så jag hoppas att det inte är skräp!

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.