SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byte av drivknutsdamask

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    JohanS
    Deltagare

Hej
      Nu har min drivknutsdamask sagt upp sig och det är dax att byta. Det är högre yttre damasken i fram. Jag plockade bort den gammla för att kolla om man skulle ta isär knuten men det verkade inte lätt. Kände lite på axeln och det känns som att den ska kunna dras ur ur den innre knuten. Är det så man ska gå till väga eller finns det något annat sätt? Bilen är en sti 05a. Jag prövade söka men hittade inget. kan bero på att man är nya här 🙂

/Johan

uranium
      Deltagare

HejNu har min drivknutsdamask sagt upp sig och det är dax att byta. Det är högre yttre damasken i fram. Jag plockade bort den gammla för att kolla om man skulle ta isär knuten men det verkade inte lätt. Kände lite på axeln och det känns som att den ska kunna dras ur ur den innre knuten. Är det så man ska gå till väga eller finns det något annat sätt? Bilen är en sti 05a. Jag prövade söka men hittade inget. kan bero på att man är nya här :)/Johan

Jag har bytt inre damasken på min GT -00. Vet dock inte hur väl den stämmer överens i konstruktion med en -05 STI och om det är samma procedur att byta den yttre som den inre.

Jag lossade iaf fjäderbenet från spindeln och bara vek ut hela ”paketet” så att drivaxel och knut följde med ut ur lådan. När man gjort de så kanske de går smidigt att byta inre damasken också?

Om du måste bort med nån knut, tänk då på att dom sitter fastlåsta med segersäkring. Brukar vara helt täckt av fett så man får torka bort för att få syn på den 😉

Hoppas de löser sig!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.