Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #945
    Hulken
    Deltagare

      Har haft ett gnisslande ljud på kupefläkten ett bra tag nu och efter en lite längre tur med bilen igår så tänkte jag byta ut den eller kanske om det räcker med att smörja upp den. Hur är det lättaste sättet att få bort den på? Måste man ta bort hela mitt konsollen?

      MVH/Magnus

      #41393
      Hulken
      Deltagare

        Är det ingen som vet???

        /Magnus

        #41390
        Manor
        Deltagare

          Hej !

          Du ska inte behöva ta bort hela mittkonsolen, utan bara lite “plast & prylar” på passagerarsidan (den sitter i ovankant på benutrymmet vill jag minnas).

          Min kupéfläkt gnisslar också…och har så gjort sedan den var ny. Den är helt kapslad, så det är nog svårt att smörja upp den, men kanske ett litet borrhål att smörja igenom på lämpligt ställe skulle kunna göra susen.

          Meddela gärna hur det går.

          Lycka till / Mats N

          #41394
          Hulken
          Deltagare

            Ok….tack så mycket!

            Hör av mig när jag kollat upp det.

            #41392
            MickeM
            Deltagare

              Min gnisslar och kvittrar ibland… då kör jag den på fullvarv tills
              den tystnar. Har hänt 4-5ggr på 2år. =)

              #41397
              alrik
              Deltagare

                Min fläkt gnisslar till och från på när man har den på ettans läge. Kör den på andra läget ett tag sen så över på första läget igen så brukar det upphöra.

                Gnisslande fläkt är väl nästan standard på GT:n? Dom flesta jag har åkt med har gnisslat ibland.

                / Mikael

                #41391
                Manor
                Deltagare

                  Min fläkt gnisslar till och från på när man har den på ettans läge. Kör den på andra läget ett tag sen så över på första läget igen så brukar det upphöra.Gnisslande fläkt är väl nästan standard på GT:n? Dom flesta jag har åkt med har gnisslat ibland./ Mikael

                  Mitt problem är identiskt ditt, och jag brukar lösa det på samma sätt :). Det skulle dock vara skönt om man kunde smörja upp “något” så att den slutade kvittra helt.

                  mvh Mats N

                  #41395
                  Hulken
                  Deltagare

                    Min fläkt gnisslar hela tiden! x(
                    Enda sättet att få bort det på är om man drar den mellan fullt och ner till noll ett antal ggr. Men då försvinner det kanske några minuter bara. 🙁

                    /Magnus

                    #41398
                    SPiKE
                    Deltagare

                      Jag har precis bytt mitt orgelverk, det är kalas enkelt, 3 skruv så är det tyst som i kyrkan en måndagmorgon

                      #41396
                      Vectorm12
                      Deltagare

                        Annars så har jag råkat ut för pollen/frön + annat skit som satt sig i orgelverket vilket resulterat i lite underliga ljud när fläkten går på 1:an eller 2:an det finns ett kit med filter och hållare som man kan köpa till GT så att man undviker det.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.