› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Byte bussningar till bak diff!
- Detta ämne har 12 svar, 2,261 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
Foppa.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2009 kl. 14:45 #5004
Crippe
DeltagareÄr det någon som har bytt sina främre bussningar till bakdiffen till whiteline bussningar?
har beställt nya bussningar och undrar hur svårt det är att få bort dom gamla!?
och är det en besvärlig operation?
bilen är en gt 99
/ christer
28 september, 2009 kl. 16:57 #69836Crippe
Deltagarejapp det är helt rätt! hitta en manual till hur man monterar ”ringarna”
så det verkar busenkelt 😀 får se om det blir nån skillnad med nya droplinks och stumt diff fäste….23 oktober, 2009 kl. 12:48 #69837Crippe
Deltagareär det någon annan som har monterat whiteline front of rear diff support på sin bil och fått konstiga vibbrationer på vissa varv och växlar?
24 oktober, 2009 kl. 21:16 #69829FeA
Deltagareär det någon annan som har monterat whiteline front of rear diff support på sin bil och fått konstiga vibbrationer på vissa varv och växlar?
Jag har Whitelinebussningar till hela bilen, men konstiga vibrationer vet jag inte… Alltså, det blir ju lite mer så att vibrationerna går upp i karossen iom att det är stummare bussningar.
Vad är det som verkar vara fel?Jag antar att du har bytt ut org bussningarna och ersatt dom med Whiteline? Org ska alltså inte sitta kvar, (blir nog svårt att få ihop det då). :+
25 oktober, 2009 kl. 09:13 #69838Crippe
Deltagarenej dessa ska monteras mellan kaross och orginal diff infästning, enligt monterings anvisning som man fick från whiteline, här är en bild också när det är monterat,
http://www.whiteline.com.au/images/products/KSB751-3.jpg
det är inte några små vibbrationer som kommer utan riktigt stora, känns som om hela bilen kommer gå sönder, men bara under 2000 rpm på 3 4 5 växel? tycker det är lite skumt
25 oktober, 2009 kl. 20:52 #69830FeA
Deltagarenej dessa ska monteras mellan kaross och orginal diff infästning, enligt monterings anvisning som man fick från whiteline, här är en bild också när det är monterat,http://www.whiteline.com.au/images/products/KSB751-3.jpgdet är inte några små vibbrationer som kommer utan riktigt stora, känns som om hela bilen kommer gå sönder, men bara under 2000 rpm på 3 4 5 växel? tycker det är lite skumt
Jo, men du lär ju fortfarande bort med org bussningen som sitter där.
Den där bussningen var inte alls nå rolig att byta, har för mej att man lära ner med hela bryggan… 🙁
Hmm, svårt att veta vad det kan vara när man inte hör det. Ljud är jäkligt svårt att beskriva, och ännu svårare är det att förstå det som beskrivs :+ Åk in till nån verkstad och be dom kolla (om du kan åka med bilen vill säga).
26 oktober, 2009 kl. 12:46 #69839Crippe
Deltagarevart inne till subaru nu och svar på var vibbrationerna kommer ifrån,
han trodde det var kardan som det handlade om antingen lagret eller medbringar gummit som inte vill vara med längre,ska prova byta båda och se vad som händer!
26 oktober, 2009 kl. 14:46 #69834Turbovin
DeltagareKan det ha med knutkorset att göra?
Min fick också en del vibrationer men det är mest när man går ner mot 1500 varv som det börjar vibrera ordentligt 🙂 Sen tjuter det ju en del om diffen när man kör över 100 km/h
27 oktober, 2009 kl. 16:42 #69840Crippe
Deltagaremitt kommer vid 1500rpm och slutar vid 2000rpm, känns lite som om kardan vobblar lite men inte mycket, sen så låter det som om jag har rakskuret i hela drivlinan när jag backar! skumt det har inte låtit så förut!
eller så har jag inte hört det förut med 3″ på 😛
ska prova byta knutkors, medbringar lager och gummi upphägningen sen får man väl se om det hjälper, annars får jag kolla diffen och lådan när jag byter koppling…
27 oktober, 2009 kl. 18:17 #69831FeA
Deltagaresen så låter det som om jag har rakskuret i hela drivlinan när jag backar
Backen har rakskurna drev, så det är inte undra på att det låter så 😉
27 oktober, 2009 kl. 23:40 #69835Turbovin
DeltagareFinns knutkorset till kardanen som lös reservdel? Har för mig att jag inte hittade den i reservdelsprogrammet nämligen.
24 november, 2009 kl. 03:08 #69832alrik
DeltagareStödlager finns iaf inte. Då får man handla ny kardan om man vill ha lite nytt gummi 🙂
2 december, 2009 kl. 15:59 #69833Foppa
DeltagareDet är inte ett vinljud du har??
Isåfall är det in eller utgående axel på växellådan..
Hade lika dant på min,trodde också det va stödlagret!!MVH
Forsberg
———————————————————————-
http://www.garaget.org/Forsberg_Impreza -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.