Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #275903
    Gnarkill
    Deltagare

      givetvis skruvar man ju inte på fjädern för att få den högre utan på dämparen i sig =) jag gjorde ju 4 hjuls inställning på bilen på verkstan själv så skruva kan jag då jag är utbildad mek =P men det känns ändå som nödvändigt att byta till andra dämpare då ena läcker som ett såll och denna uppsättning coilovers är kanske mer lämplig för ban körning eller köra på de fina vägar ni har i söder =D

      Men frågan i denna tråd var ju inte heller hur kapabel man nu är på att skruva i sin bil, jag har problem med att hitta sidor som man kan hitta delar osv. Så har ni som vet mer än jag några tips på bra sidor som säljer grejjer till GC8 sti dela gärna med er =) få tame fan snart köra med njurbälte här uppe ….. LOL =P

      Christian: jag kör 18″ 215/45 på mina sommar däck, bilden på din med 17″ så bra ut =)

      #275896
      Christian S
      Deltagare

        är du intresserad av mina orginalben så säg till, har ingen användning av dom nu ändå då dom inte passar fram längre eftersom jag numera har 114,3×5

        så stora? jag och dom flesta med GC8 kör med 215/35-18

        #275905
        Baardh
        Deltagare

          Christian: Din bil som man ser på bilderna är ju en jeep jämnfört med min=P jag får inte in fingrarna mellan däcket och skärmen =)jag har försökt höja bilen men det blev inte så mycket och har ställt ner hårdheten till det som gick, men ändå för stum och låg för lapp vägarna här uppe =P knackar och bryter i hela bilen typ. så jag är väl lite mera ute efter mera original stötdämpar stuk fast lite rally ska de väl vara. Har försökt få fatt på helt original saker men det verkar omöjligt.

          BAARDH: varför skall du byta borta dina Sti Pink Ben?

          Kommer att köra mest bana med min bil så jag ska köra med ban anpassade coilovers istället.

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.