SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Camber justering bak WRX

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tommy-SP
    Deltagare

Har ett litet problem.
      Köpte en beg Impreza WRX -01 new age (bug eye) i juni. Satte dit nya H&R sänkfjädrar 35mm sänkning. Upptäckte vid bytet att vänster bakdämpare läckte, men hade ingen ny då så jag körde med det ett tag. Har nu fixat detta, men cambervinkeln bak är helt åt h_vete. ska vara 1,3 enligt subaru i göteborg. vänster bak är 4,9 och höger ligger på typ 2,7. nån som har några tankar eller tips vad som gått snett?

Tommy-SP
      Deltagare

ingen som har några idéer?

simo
        Deltagare

Går det att ställa camber bak annat än på länkarmen från diffen på en WRX?
          På en GT så gör inte det så mycket som 4 grader 😮

/U

SecretAgentMan
          Deltagare

Är du säker på att det verkligen är så mycket som 4 grader camber bak (2 grader är max jag sett bak, 4 är groteskt touring-räser-overkill och ser helt galet ut med blotta ögat)?

Det finns ingen riktig justermån på cambervinkel bak, mer än att det kan glappa en smula i de nedre två bultarna på fjäderbenet där det bultas i spindeln – lossa de två och se om det går att dra ut spindeln i överkant s.a.s.

/J

Tommy-SP
            Deltagare

Det ser groteskt ut med blotta ögat 🙂 och ja det är så mycket fel om dom inte har pajjat mät maskinen. hehe…

Men jag ska kolla om nått är glapp, samt kolla över bussningarna. Har ändå nya o kränga dit 🙂 Återkommer med hur det går.

SecretAgentMan
              Deltagare

Det luktar trottoarkants-känning i bilens tidigare historia, för det går liksom inte att montera saker och ting fel där bak.

Det borde varit rätt lika även innan sänkningen, mcpherson ändrar inte överdrivet mycket camber när det sänks…

/J

Pedersen
                Deltagare

Det luktar trottoarkants-känning i bilens tidigare historia, för det går liksom inte att montera saker och ting fel där bak.Det borde varit rätt lika även innan sänkningen, mcpherson ändrar inte överdrivet mycket camber när det sänks…/J

Nej cambern går väl åt ”andra hållet” vid sänkning (dvs mer positiv) med McPh. *Edit* Eller? Blev osäker när jag tänkte efter */Edit*

Jag maxade ut på 2.1 grader neg. med camber-bult (sänkt typ 1,5-2,0 cm) så 4 grader är garanterat helt knas.
                  Nu kommer jag faktiskt inte ihåg om topp-lagringarna bak är symmetriska men det påverkar naturligvis oxå… *Edit* Men knappast 2 grader? */Edit* Kanske läge att kolla upp det först?

Tommy-SP
                  Deltagare

Precis,
                    hade det vart trotoar borde det vara vinklat åt andra hållet.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.