Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36131
    Krystof
    Deltagare

      Hej!
      Hornen har givetvis börjat växa sen jag körde på lunda konbana förra helgen (första gången på bana), och har nu beställt ett par camberbultar som tillåter 1,5 i justering (utöver orginal). Har kollat runt på de amerikanska forumen och camber -2,5 fram 0 bak samt toe 0 runt om verkar vara en rekommendation som också ska funka för vardagskörning. Vad säger ni?
      /Krystof

      #289109
      Igge
      Deltagare

        Hej!
        Hornen har givetvis börjat växa sen jag körde på lunda konbana förra helgen (första gången på bana), och har nu beställt ett par camberbultar som tillåter 1,5 i justering (utöver orginal). Har kollat runt på de amerikanska forumen och camber -2,5 fram 0 bak samt toe 0 runt om verkar vara en rekommendation som också ska funka för vardagskörning. Vad säger ni?
        /Krystof

        Det här är lite som olja, det finns gott om åsikter om vad som är bäst! 🙂

        -2,5° fram kan funka men jag skulle nog ändå fundera på att ha lite bak också även om den inte belastas lika hårt.

        Har även hört från någon att man inte ska ha mindre camber bak än fram, men det linjerar inte med min lokala hjulinställningsgurus rekommendationer så jag vet inte :confused:

        #289110
        Krystof
        Deltagare

          Tack för svar! Har lyckats läsa mig till att mer camber bak än fram är till för att motverka överstyrning och bidra till att bilen understyr, av säkerhetsskäl (varför det är inställningen från fabrik på de flesta bilar).

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.