• Detta ämne har 9 svar, 1,993 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av PaddyPanda.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34533
    Deagz
    Deltagare

      Hejsan! Köpte mig en Subaru nu i torsdags o har en fråga till er kunniga, är det svårt o fixa centrallås? Behöver köpa en dosa o programmera den själv eller måste man byta hela lås mekanism?

      #281396
      abacus
      Deltagare

        Har den centrallås eller vill du sätta in ett?

        skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

        #281401
        Deagz
        Deltagare

          Den har haft

          Skickat från min E6553 via Tapatalk

          #281402
          Deagz
          Deltagare

            Någon som vet?

            Skickat från min E6553 via Tapatalk

            #281397
            Simon.x
            Deltagare

              Hejsan! Köpte mig en Subaru nu i torsdags o har en fråga till er kunniga, är det svårt o fixa centrallås? Behöver köpa en dosa o programmera den själv eller måste man byta hela lås mekanism?

              Hej

              Nej det är inte svårt d—0.o—b

              //Simon

              #281403
              Deagz
              Deltagare

                Måste man programmerare en dosa då? Eller hur funkar det?

                Skickat från min E6553 via Tapatalk

                #281398
                Simon.x
                Deltagare

                  Måste man programmerare en dosa då? Eller hur funkar det?

                  Skickat från min E6553 via Tapatalk

                  Hej

                  dosa vad tänker du på för något ??

                  Med det info som finns i denna tråd så är det inte mycket att ta av. inte vilken bil modell eller årtal och varför är c-låset bort plockat ? MM

                  Men vi tänker så här då Att bilen inte har något i dörrana (då det inte framgår vad som saknas/urkopplat eller inte)

                  Du köper ett eftermarknadas system för 4 dörrar och sätter in motorer i alla 4 dörrarna drar elen enligt koplings inst, (det finns olika av dessa visa finns med fjärdosa. (i detta fall så är det en Clean instlation som inte går in i bilens el system) Men du får öppna alla dörrsidor och dra el kabel, Till C låsets styr enhet mm

                  Men Om det har suttit C-lås i bilen så titta efter vad som saknas i förar dörren eller vad som är ur kopplat. (så ev slipper du dra el till alla dörrar separat) Detta är det bästa rådet jag kan ge dej.

                  //Simon

                  #281404
                  Deagz
                  Deltagare

                    Det är Subaru impreza gt -99, som ja skrev centrallås har funnits men ägaren förlorade lås dosan.

                    Skickat från min E6553 via Tapatalk

                    #281399
                    Simon.x
                    Deltagare

                      Det är Subaru impreza gt -99, som ja skrev centrallås har funnits men ägaren förlorade lås dosan.

                      Skickat från min E6553 via Tapatalk

                      Hej

                      Om det är Subarus enhet så får du beställa en sådan om du nu har koden till denna och så programmerar dom den till din bil på verkstaden om det behövs d—0.o—b

                      //Simon

                      #281400
                      PaddyPanda
                      Deltagare

                        Min gt hade också c-lås men som inte fungerade så jag beställde ett c-lås kit på ebay för ett par hundralappar. Kopplade en motor på förarsidan direkt på låset (både original och eftermarknads låsmotorer inkopplade alltså). Så när jag öppnar med den nya motorn får den gamla signal och öppnar då resterande dörrar.
                        Simpelt men effektivt. Men det bästa är ju om man kan fixa en ny dosa och programmera den, tyvärr funkade inte det i mitt fall.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.