Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33957
    Björk
    Deltagare

      Har som sagt en subaru legacy -07 där bakluckan inte går att låsa (Går inte att öppna heller med dosan). Alla andra dörrar fungerar som det ska.
      Har plockat bort “inredning” på bakluckan och kollat efter ev fel.
      Motorn som låser bakluckan fungerar, men får ingen ström dit. Har kollat efter kabelbrott, dåliga jordningar osv. men inte hittat något.
      Har bytt batterier i dosan, utan resultat.

      Vart sitter centrallås reläet? Sitter det ett separat relä för bakluckan, då jag har en knapp på dosan just för att kunna öppna/stänga bakluckan endast?

      Eller har ni andra tips på vart jag ska leta.
      Hatar elfel!!:mad:

      #277852
      JohanL
      Deltagare

        Leta reda på en verkstadshandbok (finns på internet…), så att du kan kolla var styrenheter, reläer osv sitter. Där i finns också beskrivet var kablarna är dragna (så du slipper leta). Dessutom finns det kopplingsscheman som talar om vilka färger de olika kablarna har, så att du kan följa dem genom kabelhärvorna…
        Elfel är inte kul, men smått omöjliga om man inte var man ska leta.

        Funkar centrallåset i övrigt, skulle jag tro att det inte är fel på c-låsenheten.

        Kan det vara knappen på fjärren?

        Lycka till!

        #277851
        dlehtihet
        Deltagare

          Björk,

          det är garanterat inte fel på några reläer. Jag hade exakt samma problem (+ ett annat fel) och jag vågar nästan sätta min ena arm på att du har åkt på samma designmiss (som det egentligen är) ifrån Subaru. Kika här och titta på bilderna (där du bör kika på din bil också):

          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=97936

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.