Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22199
    happysubaru
    Deltagare

      Hej,

      Har fått problem att öppna bakluckan.
      Händer ingenting med nyckel/fjärr till centrallåset.
      Har Car Gard T70 larm kopplat.

      Har provat att dra/trycka samtidigt som nån annan fipplar med nyckel i låset alt. fjärren.
      Nån som vet hur man öppnar bakluckan på en forester inifrån ?

      #190720
      rickey
      Deltagare

        Jag vet inte om det är samma kopplingsaanordningar, men jag har också det carguard larmet på min Impreza och mitt centrallås fungerade inte heller med fjärrkontrollen tidigare, endast larmet aktiverades.

        Jag felsökte lite och fann två kablar från vad jag tror va signalen från larmet till centrallåset som var avsluten eller avklippt mellan framdörren och själva karossen på bilen. Lödkolv, lödtenn och lite eltejp så fungerade det faktiskt galant igen.

        Så med lite tur så kanske det inte behöver vara så allvarligt fel du har där. Kanske kan vara en liten hjälp på vägen.

        #190719
        GrizzlyBear
        Deltagare

          Händer inget när man försöker låsa upp med nyckeln är det något väldigt fel med låset. Troligen inget som har med larmet att göra.
          Låsa upp inifrån bilen blir nog lite knöligt. Du måste troligen ha sönder panel-plasten för att komma åt låset. Tror inte du kan ta bort den utan att ha sönder den när inte luckan går att öppna.

          Är det en 2006:a borde du väl ha garanti på den?

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.