Jag gjorde diagnostik test i går, det var Knock sensorn som det var problem med så de nollade boxen men i dag uppkom samma fenomen. Är det jobbigt att byta knock sensorn, vet någon var den fins och vad den kostar, eller fins det andra alternativ? Bilen är en Impreza 99:a otrimmad.
Min blinkar åxå, lite då å då… Det spelar igen roll om jag kör lungt eller hårt, fort eller sakta… Jag va till subaru verkstan så dom fick kika felkoderna, å dom sa att det va min knack-sensor som spöka bara för att bilen va mappad? Den va inte trasig utan den va bara lite yr i bollen??????????????????????? Om den va trasig skulle check engine lysa hela tiden??? Om jag bytte den skulle det iaf inte bli nå bättre????? 😮 😮
Blinkar din Check engine precis när motorn har nått rätt arbets temperatur eller?. Min bil är inte mappad. Men det måste ju gå att laga, till mig sa de att de ska uppgradera Knock sensorn
Om ni vill försäkra er om att det inte är ett A/F problem, mät upp med bredbandslambda och select monitor alt delta dash. Eller kör tills något går sönder, = dyrt…
Men blinkar/lyser Check engine skulle jag inte chansa.
Hade samma problem på min GT… det uppkom dagen innan jag skulle
sälja den x(
Det var iaf inga problem alls för subaruverkstan att byta den, kommer inte ihåg exakt vad det kostade men det var ju inte gratis… 🙁
Till mig sa dom att det var ett ovanligt fel… men det verkar ju inte så direkt!
Lampan slutade iaf att blinka, så för mig hjälpte det att byta prylen!
Det var oxå en otrimmad -99:a.
/Larry
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.