Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35815
    OskarssonsWRX
    Deltagare

      Har en lite vässad 2.5 liter forester. Håller på att bli galen. Har varit in till SBP 3 ggr nu och CO 2500 är för högt. Gränsvärde är 0.3 och jag pendlar mellan 0.5-0.7. Alla andra värden är branden gick igenom förra året utan problem

      Har bytt olja,gjort rent COBB öppet filter,tättat en läcka i avgasröret men fortfarande pendlar det.

      Den drar lite olja om det kan vara det. Stiften har jag inte kollat om det kan vara dom. Han sa på SBP att den gick lite oroligt just där runt 2500 varv.

      Hoppas ju inte att det är kolvringarna som är dåliga att den drar upp olja den vägen. Har som slut på idéer nu.

      #288300
      OskarssonsWRX
      Deltagare

        Va till Bilprovningen för 4:e ggn nu men samma fel..Bytt stift och jag tyckte den gick bättre.Men den misständer där runt 2500 varv men det märks inget när man kör.Den går som ett spjut i hela registret.Vet inte vad som gör att den misständer just där.Det som smäller lite ur avgasröret. Den har gått 16.000 mil så funderar om det kan var nån tändspole som gett upp lite ? LMM ?

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.