› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Cobb eller inte Cobb…
- Detta ämne har 4 svar, 1,398 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av
Legion.
-
FörfattareInlägg
-
14 oktober, 2008 kl. 21:07 #4962
Legion
DeltagareHej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:
http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922
http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.
Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.
14 oktober, 2008 kl. 22:14 #69484specialized
DeltagareHej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.
Prylarna du länkar till är krängningshämare 🙂
Cobb är ett stort märke i Usa/Australien/New Zeeland.
Inte så mycket som kan bli fel då en krängningshämare är väldigt enkel i sin konstruktionWhiteline,Cusco mfl är andra märken med såna produkter i sitt sortiment.
Kolla på diametern på hämarna bara, många kör lite grövre bak för att få en mer överstyrd bil..
Kör själv Whiteline 22 mm ställbara fram och bak.Funkar fint 🙂Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg15 oktober, 2008 kl. 09:45 #69483Ubbe
DeltagareVad är det för bil vi pratar om?
När du väl monterat coil-overs och justerat dom mot det hårdare läget så tvivlar jag på att du skulle märka om du byter krängare så länge du inte kör på bana med R-däck. Jag skulle slänga på coil-overs först och känna in mig innan jag handlade mer prylar… Om det inte är så att det ska handlas för handlandets skull…
//U – kör coilovers med orginalkrängare…
15 oktober, 2008 kl. 18:29 #69485Legion
DeltagareHej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.
Prylarna du länkar till är krängningshämare :)Cobb är ett stort märke i Usa/Australien/New Zeeland.Inte så mycket som kan bli fel då en krängningshämare är väldigt enkel i sin konstruktionWhiteline,Cusco mfl är andra märken med såna produkter i sitt sortiment.Kolla på diametern på hämarna bara, många kör lite grövre bak för att få en mer överstyrd bil..Kör själv Whiteline 22 mm ställbara fram och bak.Funkar fint :)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
Aha…jag hade syrebrist alltså 🙂
15 oktober, 2008 kl. 18:33 #69486Legion
DeltagareVad är det för bil vi pratar om?När du väl monterat coil-overs och justerat dom mot det hårdare läget så tvivlar jag på att du skulle märka om du byter krängare så länge du inte kör på bana med R-däck. Jag skulle slänga på coil-overs först och känna in mig innan jag handlade mer prylar… Om det inte är så att det ska handlas för handlandets skull…//U – kör coilovers med orginalkrängare…
Jag har en ”lätt trimmad” WRX MY06…ska testa göra som du säger.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.