SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Cobb eller inte Cobb…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4962
    Legion
    Deltagare

      Hej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:

      http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922
      http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923

      De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.

      Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.

      #69484
      specialized
      Deltagare

        Hej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.

        Prylarna du länkar till är krängningshämare 🙂
        Cobb är ett stort märke i Usa/Australien/New Zeeland.
        Inte så mycket som kan bli fel då en krängningshämare är väldigt enkel i sin konstruktion

        Whiteline,Cusco mfl är andra märken med såna produkter i sitt sortiment.

        Kolla på diametern på hämarna bara, många kör lite grövre bak för att få en mer överstyrd bil..
        Kör själv Whiteline 22 mm ställbara fram och bak.Funkar fint 🙂

        Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
        ———————————-
        Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

        #69483
        Ubbe
        Deltagare

          Vad är det för bil vi pratar om?

          När du väl monterat coil-overs och justerat dom mot det hårdare läget så tvivlar jag på att du skulle märka om du byter krängare så länge du inte kör på bana med R-däck. Jag skulle slänga på coil-overs först och känna in mig innan jag handlade mer prylar… Om det inte är så att det ska handlas för handlandets skull…

          //U – kör coilovers med orginalkrängare…

          #69485
          Legion
          Deltagare

            Hej hej, jag funderar på att komplettera väghållningen med fjäderbensstag fram/bak + XYZ coilovers som jag redan köpt, när jag hittade de här hos Cobb:http://www.cobbtuning.com/products/?id=2922http://www.cobbtuning.com/products/?id=2923De ska monteras som undre fjäderbensstag (om jag inte har fullständig syrebrist) och frågan jag har är om Cobb är ett bra och hållbart märke med riktig passform på sina grejer eller om det finns bättre märken till hyfsat samma/billigare pris.Nu behöver ni inte rekommendera något super-rally-ninja märke eftersom jag bara kör på gata…bana är nog ett par seriösa trim-år bort.

            Prylarna du länkar till är krängningshämare :)Cobb är ett stort märke i Usa/Australien/New Zeeland.Inte så mycket som kan bli fel då en krängningshämare är väldigt enkel i sin konstruktionWhiteline,Cusco mfl är andra märken med såna produkter i sitt sortiment.Kolla på diametern på hämarna bara, många kör lite grövre bak för att få en mer överstyrd bil..Kör själv Whiteline 22 mm ställbara fram och bak.Funkar fint :)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

            Aha…jag hade syrebrist alltså 🙂

            #69486
            Legion
            Deltagare

              Vad är det för bil vi pratar om?När du väl monterat coil-overs och justerat dom mot det hårdare läget så tvivlar jag på att du skulle märka om du byter krängare så länge du inte kör på bana med R-däck. Jag skulle slänga på coil-overs först och känna in mig innan jag handlade mer prylar… Om det inte är så att det ska handlas för handlandets skull…//U – kör coilovers med orginalkrängare…

              Jag har en ”lätt trimmad” WRX MY06…ska testa göra som du säger.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.