- Detta ämne har 14 svar, 1,947 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2002 kl. 14:11 #4664WhitewheelsDeltagare
Kollar upp vad det finns för fabrikat o tillverkare inför coil-over kit-köp. Ska finnas till Imprezan alltså!
Dessa vet jag om:LEDA “B” o “C”
HKS
AVO
KW
APEX
Tein
BilsteinLista om ni vet av fler? Och det lär ni ju göra! 🙂
/Glenn
25 januari, 2002 kl. 19:40 #66849jk_imprezaDeltagareIntrax
DMS/Jan
27 januari, 2002 kl. 13:30 #66848AllanDeltagareVad är ett “Coil-over kit” ?
/Allan
3 december, 2002 kl. 09:08 #66842Janne248DeltagareGlenn, du köpte APEX.
Vart?
Pris?/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/5 december, 2002 kl. 22:52 #66843Janne248DeltagareLAST EDITED ON Dec-05-02 AT 11:54PM (GMT)
Tjena Svarten,Lästa massa på Scoobynet om AVO, blev lite rädd att jag gör någon affär utan att tänka över det hela…impuls köp är inte min grej.
Det var både ris och ros på Scoobynet om AVO…..mycket ris också.
Men som sagt priset är helt OK på dom AVOs som säljs här på forument.Sökandet efter mer info om coilover’s forsätter för min del. Måste läsa på lite mer om vad jag ger mig in på känner jag.
Vet bara att jag vill ha en bil som är lite lägre (ej super låg, ingen utställningsbil tack) och att jag vill ha så mycket väghållning det går, men man skall kunna köra långkörningar (c:a 45mil) utan för stora besvär. (Jag kör ALDRIG grusväg)
Vad passar in på mina krav??? AVO???????????EDIT to say: Justeringen innifrån på AVO’serna är ett stort – (minus) i mitt tycket…….(specielt bak)
/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/6 december, 2002 kl. 07:38 #66844Janne248DeltagareHej Ghoofy,
Tack för erbjudandet.
Vad har du för coilovers då?/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/6 december, 2002 kl. 09:55 #66850PatrikDeltagare“EDIT to say: Justeringen innifrån på AVO’serna är ett stort – (minus) i mitt tycket…….(specielt bak)”
Går att lösa genom att borra ett litet hål i hatt hyllan. Då når man sedan ner med en lång 8mm hylsa. Lätt som en plätt. Hör med Kvarnis, han skulle göra det.
/Patrik
9 december, 2002 kl. 07:13 #66845Janne248DeltagareOK Ola, tack!
Har hört att det går att fixa så tidigare, får funder på att köpa Patriks iaf……
Får se om jag kan få mig en åktur med dig någon gång, vore kul å känna.
Vilken årsmodel har du? (på bilen)/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/11 december, 2002 kl. 08:24 #66851WhitelineDeltagare18 december, 2002 kl. 10:30 #66846Janne248Deltagare>http://www.performanceexhausts.net/coils.html
>
>Lite olika märken och priser.Alla är ju rätt dyra, så om man kan få Leda monterade för c:a 20K i Sverige (Enköping?) så ör det väl inte mycket att fundera på. Även om jobbet inte är så svårt, så varför betalat 10-15K+frakt och sedan ha en massa jobb framför sig??
Jerry; Har du något annat i väghållningsväg installerat??
Kraftigare krängningshämmare? Busningar? Etc?
Något du rekommenderar att man byter sammtidigt?
Kom ihåg att jag vill kunna åka c:a 50mil utan problem……Kör ju mest lång körning./Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/18 december, 2002 kl. 11:06 #66839SecretAgentManDeltagareJag åker med Leda, och Powerflexbussningar, inget annat – jo R-däck. 😀
Funderingar finns på krängare – dock är jag inte helt säker då Silverpilen är ruskigt behaglig på bana – if it’s broken – why fix it?Den nya framdiffen som sitter i kommer förmodligen att förändra karaktären något – teoretiskt skall den nypa in hårdare på gas nu (har känt den tendensen redan).
Leda har en nackdel dock – de låter lite när de är kalla.
Hårda fjädrar gör att bilen blir stötig, tro inget annat – men jag har inga problem att åka långt.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?18 december, 2002 kl. 16:35 #66847Janne248Deltagare>Leda har en nackdel dock – de låter lite när de är kalla.
Får popa lite med stereon då då. 🙂
>Hårda fjädrar gör att bilen blir stötig, tro inget annat – men jag har
>inga problem att åka långt.OK, då lär ju jag klara mig också. Jag vill ha en bil med lite aktiv körning. Så det blir nog bra.
Rulla in på Enköpings-snubbens-verkstad-i-april????
/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/2 januari, 2003 kl. 15:27 #66852vskoghDeltagareJag själv skulle satsat på Tein. http://www.tein.com
Vettiga priser och enligt många användare i staterna det bästa för pengarna.
Finns även lite roliga tillbehör.
Tänk att kunna ställa camber och toe på några min. =)Mvh Viktor
Söker: GT -00:a18 november, 2003 kl. 20:32 #66840SVARTENDeltagare>Glenn, du köpte APEX.
>Vart?
>Pris?
>
>
>/JanneTja Janne.
Jag och Glenn köpte från Revolution Motorsport i England, fungerar kanon. Men varför köper/köpte du inte de Avo-benen som var till salu? Det var ett bra pris med tanke på vad det var för grejer?
/Svarten
>
>http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
>________________
>http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi130
Snabbaste Imprezan 2003?
16 mars, 2004 kl. 13:07 #66841WiklundhDeltagareÖhlins.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.