Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22280
    rallymarkus
    Deltagare

      finns det nåt bra coilover kit till en forester eller nån annan bra fjädring till en sån o få tag i för inte alltför hemska summor?
      hade vart kul o få lite styvare bil..

      #190976
      OzO
      Deltagare

        Jag köpte D2 till min och det är jag jättenöjd med hittills. Men hör med Jeppe här på forumet för han kan ha alternativ att sälja.

        /G
        _____
        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

        #190977
        OzO
        Deltagare

          …och en styvare krängningshämnare bak gör susen! 🙂

          /G
          _____
          ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

          #190978
          rallymarkus
          Deltagare

            hur mycket lägre vart bilen då?
            är i valet o kvalet hur man ska göra… vässa eller byta..
            är ju så otroligt impreza galen av abstinens nu…
            men forestern e ju lite rymligare iaf.. sen får man ju dra riktiga släp..
            nä de blir o tuna lite :+

            #190981
            bobban
            Deltagare

              Jag har D2 coilisar på min 06a och de tycker jag funkar sådär.
              Det ända är att jag tycker min är för guppig inte stötig utan hoppig om man säger som så då.För kör man på vanlig väg så känns det som om bilen är lite för mjuk i rumpan.
              Har provat olika inst på bak dämparna men har inte fått till det riktigt bra.Förutom det har de funkat över förväntan,har kört lite bana med dem och då är de helt ok under bankörningen.

              Jag har sänkt ner bilen så pass att man får in handen mellan hjulet och kärmkanten,tänkte jag skulle få ner rumpan lite till men först ska jag lämna in den för en lite valsning på bakkärmarna för däcket skrapar i.
              kolla in bilderna på Garaget

              http://www.garaget.org/?car=139484

              anvnamnet bobban va redan upptaget så det fick bli subarubobban istället tyvärr

              #190982
              theFarm
              Deltagare

                Tjena. Du kan plocka det mesta från imprezor med ca samma årsmodell tror jag. Kör med wrx -02 ben på min forester 99a iallafall, det enda som inte passade var färstet för bromsslangen som jag fick modda lite.
                Belv väl 10cm lägre bara sådär, det var sänkfjädrar oxå kan tilläggas.
                Brukarkolla ganska mycket på gtrydaz.com australisk forester sida. Måste regga sig, men kostar inget. Där finns allt nyttigt du kan tänka dig, och är indelat i årsmodeller etc.
                Mvh Per

                finns det nåt bra coilover kit till en forester eller nån annan bra fjädring till en sån o få tag i för inte alltför hemska summor?
                hade vart kul o få lite styvare bil..

                #190980
                volvosnubbe
                Deltagare

                  Är inte så insatt på coilovers på just subaru men på toyota så var inte k-sport/d2 inget vidare..
                  Taiwan,kina är väl inget att lita på enligt min åsikt.
                  Kompisen (type_ra) här på klubben körde tein på sin toyota o de funka jäkligt bra. Aldrig några problem.
                  D2/k-sport flyttade sig i lägena o man fick göra hjulinställningar titt som tätt. Sedan skruvade hållaren till k-staget upp sig o gick in i hjulet trotts att man spände upp det till max.

                  Är som sagt själv ute på jakt efter collisar på imprezan o vet heller inte vad ja ska köpa. Dock tror jag att de blir japanskt ..verkar som det är de ända som inte krånglar för mig.
                  Sti har väl egna collisar såg jag dock kostar multum!

                  #190979
                  gegge
                  Deltagare

                    Svårt att hitta bra coilovers som är billiga. Dämparen är den viktiga delen och dyrast. Har själv Bilstein från en Impreza. Fördelen är att jag vet dämpningen och kan bara köpa nya fjädrar beroende på underlag. De kom med 800lbs fram och 400lbs bak vilket var stumt minst sagt. Nu är det 228lbs och 171lbs vilket motsvarar 40N/mm och 30N/mm.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.