Dina BC-stötdämpare är ställbara i hårdhet genom att vrida den där svarta ratten med- eller motsols. Det är av exakt den anledningen som jag tagit bort täcklocket på min, för att komma åt inställningsratten.
Vet inte hur mkt ratten rör sig, men det räcker nog med några millimeters spel för att den ska slå i och till slut spräcka locket.
Mitt tips:
1) Ta bort locket på båda sidorna bak och lägg dem på lämplig plats (tex i metallåtervinningen).
2) Hissa bilen bak och kolla på övre stötdämparinfästningen underifrån (dvs del nr. 4 i sprängskissen tidigare i tråden). Ser det OK ut? Ser du några sprickor eller dyl?
Om 2) ser OK ut och “knarrandet” har upphört så är det bara gasa och se glad ut 🙂
3) Byt verkstad. Om de rekommenderar dig att byta stötdäpare pga av de spruckna täcklocken så låter det som de försökte blåsa dig imho.
MVH
//Koffe
kan inte annat än att hålla med, man vill ju komma åt rattarna för att kunna justera dämparna och då är det ju helt vansinnigt att montera täcklocken ovanpå och det blir måste ju bli jävligt tight imellan ratten och koppen så den på bilfirman som monterade på coiloversen kan ju inte ha alla hästar hemma.
den firman som föreslog att man ska byta stötdämpare/coilovers för att täcklocken är sönder skulle jag hålla mig så långt ifrån som möjligt.