- Detta ämne har 12 svar, 1,845 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 9 månader sedan av weddmark.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2017 kl. 00:32 #35297weddmarkDeltagare
Tjena jag har en impreza gt -00.
Har införskaffat nya coils till den (yellow speed). Och jag blir fan tokig. Vänster bak blir ca 1cm lägre än höger bak å ändå har jag ställt coilsen exakt lika på båda sidor. Någon som har haft liknande problem?? Är det coilsen det är fel på eller ska de va så?? Mvh17 mars, 2017 kl. 06:31 #286108Christian SDeltagaredet ska inte vara så, om allting är exakt likadant med förspänningen av fjädern osv så måste det vara fel på dom.
17 mars, 2017 kl. 07:16 #286111SmilesPerHourDeltagareDet kan vara i fram det är ojämnt också.
17 mars, 2017 kl. 12:51 #286114weddmarkDeltagareFram så stämmer det exakt i höjd är bara bak det skiljer. Fick höja coilsen vb 2cm högre än hb för att det ska bli lika. Det va likadant med mina gamla coils som jag hade på den så har lite svårt å tro att det skulle va fel på dessa nya ändå. Vad kan det annars vara som gör att det skiljer? Kan en dålig bussning påverka så mycket?
17 mars, 2017 kl. 13:01 #286110FladricDeltagareHur mäter du höjden?
Om du mäter skrämkant till nav kan ju skärmen varit bytt efter en krock eller liknande och att den då inte hamnat på exakt samma höjd när den byttes 🙂17 mars, 2017 kl. 15:29 #286107TurbovinDeltagareJag har bytt till coilovers på 3 olika BMW och det har blivit sådär varje gång. I de fallen beror det ju på att att batteriet sitter höger bak samt hur tanken är centrerad. Skulle kanske inte bry mig supermycket. Säkert många bilar som har en höjdsklllnad original.
17 mars, 2017 kl. 15:50 #286115weddmarkDeltagareMäter ifrån skärmkant ja. Men hade den vart bytt efter en krock och skiljt 1cm emot andra sidan så borde de synts på tex kofångare som inte passar rikigt m.m. men hörde att det kan kanske va camberbulten som sitter i navet som bestämmer lutning på fjäderbenet som kanske står fel?
17 mars, 2017 kl. 17:05 #286109t1heroDeltagareVad säger krängningshämmaren? Du vill ju inte ha den i snedspänn även om 2cm inte är så mycket så borde det märkas på den.
18 mars, 2017 kl. 01:17 #286116weddmarkDeltagarehar mätt från ram till mitt på krängningshämmaren. VB = ca 7,4cm,
HB = 8cm så den blir ju lite sned. Om jag nu mätt på rätt sätt..18 mars, 2017 kl. 08:09 #286112SmilesPerHourDeltagarehar mätt från ram till mitt på krängningshämmaren. VB = ca 7,4cm,
HB = 8cm så den blir ju lite sned. Om jag nu mätt på rätt sätt..Har du krängningshämmarna påkopplade när du mäter? Om de är sneda eller om stagen är av olika fabrikat och/eller olika långa kan de ju få bilen att se sned ut.
18 mars, 2017 kl. 16:44 #286117weddmarkDeltagarejo dom är påkopplade. och det är inte olika fabrikat på dom. båda är subaru original
18 mars, 2017 kl. 18:42 #286113SmilesPerHourDeltagarePröva koppla av krängningshämmarna och mät igen. Blir det då rakt vet du vad felet är, och blir det sämre blir det tydligare vad som måste justeras.
Sen förstår jag inte hur det kan vara rakt i fram och snett i bak. VF korresponderar ju med HB osv. Om det är som du säger är bilen antingen ramsned eller underlaget ojämnt.
18 mars, 2017 kl. 21:48 #286118weddmarkDeltagareok. nä jag tycker detta är skitskumt faktiskt. kan en hjulinställning göra nått kanske? kanske är nått sånt dumt som är felet?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.