Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35297
    weddmark
    Deltagare

      Tjena jag har en impreza gt -00.
      Har införskaffat nya coils till den (yellow speed). Och jag blir fan tokig. Vänster bak blir ca 1cm lägre än höger bak å ändå har jag ställt coilsen exakt lika på båda sidor. Någon som har haft liknande problem?? Är det coilsen det är fel på eller ska de va så?? Mvh

      #286108
      Christian S
      Deltagare

        det ska inte vara så, om allting är exakt likadant med förspänningen av fjädern osv så måste det vara fel på dom.

        #286111
        SmilesPerHour
        Deltagare

          Det kan vara i fram det är ojämnt också.

          #286114
          weddmark
          Deltagare

            Fram så stämmer det exakt i höjd är bara bak det skiljer. Fick höja coilsen vb 2cm högre än hb för att det ska bli lika. Det va likadant med mina gamla coils som jag hade på den så har lite svårt å tro att det skulle va fel på dessa nya ändå. Vad kan det annars vara som gör att det skiljer? Kan en dålig bussning påverka så mycket?

            #286110
            Fladric
            Deltagare

              Hur mäter du höjden?
              Om du mäter skrämkant till nav kan ju skärmen varit bytt efter en krock eller liknande och att den då inte hamnat på exakt samma höjd när den byttes 🙂

              #286107
              Turbovin
              Deltagare

                Jag har bytt till coilovers på 3 olika BMW och det har blivit sådär varje gång. I de fallen beror det ju på att att batteriet sitter höger bak samt hur tanken är centrerad. Skulle kanske inte bry mig supermycket. Säkert många bilar som har en höjdsklllnad original.

                #286115
                weddmark
                Deltagare

                  Mäter ifrån skärmkant ja. Men hade den vart bytt efter en krock och skiljt 1cm emot andra sidan så borde de synts på tex kofångare som inte passar rikigt m.m. men hörde att det kan kanske va camberbulten som sitter i navet som bestämmer lutning på fjäderbenet som kanske står fel?

                  #286109
                  t1hero
                  Deltagare

                    Vad säger krängningshämmaren? Du vill ju inte ha den i snedspänn även om 2cm inte är så mycket så borde det märkas på den.

                    #286116
                    weddmark
                    Deltagare

                      har mätt från ram till mitt på krängningshämmaren. VB = ca 7,4cm,
                      HB = 8cm så den blir ju lite sned. Om jag nu mätt på rätt sätt..

                      #286112
                      SmilesPerHour
                      Deltagare

                        har mätt från ram till mitt på krängningshämmaren. VB = ca 7,4cm,
                        HB = 8cm så den blir ju lite sned. Om jag nu mätt på rätt sätt..

                        Har du krängningshämmarna påkopplade när du mäter? Om de är sneda eller om stagen är av olika fabrikat och/eller olika långa kan de ju få bilen att se sned ut.

                        #286117
                        weddmark
                        Deltagare

                          jo dom är påkopplade. och det är inte olika fabrikat på dom. båda är subaru original

                          #286113
                          SmilesPerHour
                          Deltagare

                            Pröva koppla av krängningshämmarna och mät igen. Blir det då rakt vet du vad felet är, och blir det sämre blir det tydligare vad som måste justeras.

                            Sen förstår jag inte hur det kan vara rakt i fram och snett i bak. VF korresponderar ju med HB osv. Om det är som du säger är bilen antingen ramsned eller underlaget ojämnt.

                            #286118
                            weddmark
                            Deltagare

                              ok. nä jag tycker detta är skitskumt faktiskt. kan en hjulinställning göra nått kanske? kanske är nått sånt dumt som är felet?

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.