Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6250
    Toni
    Deltagare

      Inte helt omöjligt om man ska tro McCrash själv.
      Med tanke på Mäkinens facit i år så vore ett byte Mäkinen-Mcrae kanske bra för Subarus chanser nästa år…?
      Allra helst skulle vi väl önska att någon fet sponsor kunde hosta upp 50 miljoner och sponsra 3 fabriksbilar i alla rallyn med Solberg, Mcrae, Mäkinen. Toshi Arai, Mörtl m fl har väl inte gjort någon lycklig i år annars…

      #78131
      Niklas
      Deltagare

        Mäkinens facit är väl inte direkt något man kan klandra honom för. Ok, Argentina är svårt att beskylla honom för, väldigt tråkigt då han låg på en 1a plats och hade vunnit om det inte vore för att det skall ta 10 år för att ett beslut om diskning skall träda i kraft! x(
        Jag tror Subaru kommer försöka få McRae samtidigt som de behåller Solberg och Mäkinen. Då får de en lineup som är likvärdig Peugeot vilket är ett måste för att ens ha en chans. Får hoppas att de blå har en börs som klarar av att ha alla tre förarna. McRae ville inte säga något själv, men hade han inte velat hade han sagt “jag stannar hos Ford” som Sainz sa. “I’ll stay in the team, even if they have to do some cutbacks I stay. Just not too much cutbacks.” eller hur han uttryckte sig, den lilla snåljåpen… 😉

        Subaru – All we’ll drive!

        #78128
        Practos
        Deltagare

          LAST EDITED ON Sep-25-02 AT 01:56PM (GMT)
          NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          /bara vad jag tycker 🙂 (om colin dvs)

          #78127
          Toni
          Deltagare

            ???
            Nu hänger jag inte med?

            Det blev ju helt klart i morse att McRae får gå från Ford. Sannolikt får Sainz också lämna och Ford sparar pengar med bara Märtin och Duval.

            I Sverige körde ju Mäkinen vidare trots att han proppat igen intercoolern med snö tills haveriet var ett faktum. Jmf Burns som hade intelligens nog att stanna och rensa när han råkade ut för samma sak.

            Ett par onödiga av-åkningar har Mäkinen också gjort i år precis som förra året. Den värsta var väl just i Argentina när han voltade så där kan man väl visst beskylla honom. I Finland var han ju sen helt under isen utan att man fått någon förklaring efteråt på varför. Redan för ett år sen när Mäkinen skrev på var jag lite orolig för att han inte längre var på topp som förr om åren. Tyvärr, Solberg kör dessutom snabbare än Mäkinen när båda bilarna funkar verkar det som.

            #78132
            Niklas
            Deltagare

              Jaha, det visste jag inte. Jag skrev bara om det jag hörde på Eurosport sändningen i måndags kväll…

              Incidenten i Svenska sa han ju själv att han inte trodde att det blev så mycket snö i fronten, han trodde ju knappt att han touchade. Man kan ju inte springa ut i varje kurva då man är i vallarna för att se om snö fastnade på bilen.

              Angående Argentina så skrev jag väl att det var hans fel. Han gjorde en tabbe, punkt slut. I Finland sa han hela tiden att bilen inte gick bra. Hade det varit hans fel hade han väl inte sett halvt gråtfärdig ut för att han inte kunde prestera det som han var kapabel till.

              Men ok, han har gjort några tabbar i år. Svenska och Argentina kan vi säga är hans fel. Men sen att bilens hjulupphängning går sönder på en raksträcka i Grekland (eller om det var Cypern), att en drivaxel går sönder i Korsika är knappast hans fel heller. Tror det har hänt fler skumma grejor med hans bil under året. Men jag kan hålla med om att han börjar kännas lite gammal i gamet. Solberg gör ett väldigt bra jobb och håller märket på pallen när första föraren inte kommer i mål.

              Subaru – All we’ll drive!

              #78130
              skytiskapilen
              Deltagare
                #78133
                Niklas
                Deltagare

                  Undrar vem som blir tredjeförare i Subaru då…trodde faktiskt på Colin…

                  Skall bli skoj att se Colin i Xsaran men jag undrar om det kommer funka.

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #78129
                  ADDE.H
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Sep-25-02 AT 03:24PM (GMT)
                    Man får hoppas på lite svenskar som Daniel Karlsson och rådström istället.
                    /Adde

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.