- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2009 kl. 17:31 #22506KvarnisDeltagare
Om du inte inte är intresserad av +500 och vill haen bolt-on turbo skulle jag rekommendera en MD 321-V.
Sen skulle jag även gå på en fmic för +5003 oktober, 2009 kl. 20:34 #196152BodyshotDeltagareHej! Nää jag älskar APS, bra kvalité rakt igenom! Har ju sr40 på nu. Fmic kommer om inte tmic räcker till, det får jrm avgöra. MVH
4 oktober, 2009 kl. 06:33 #196066KvarnisDeltagareOpps skrv visst lite fel där..var nog groggen 😉
APS är ok, men man betalar mycket för märket..tyvärr
Sen så bör du STARKT överväga fmic för den effekten du är ute eftter.Annars så blir nod fdet där nice.
Men du måste ju posta lite bilder ppå bilen från motorrum etc 😀
16 oktober, 2009 kl. 08:53 #196153BodyshotDeltagareHej Hopp! 850cc spridare beställda samt en FP RED turbo, tänkte börja med att testa denna, ger den inte 500hk så blir det GT3076R roterat kitt. bilder tar jag i eftermiddag, håller på att byter packning vid uppipen-grenröret som jag hade sönder innan jag ställde av bilen.
16 oktober, 2009 kl. 18:06 #196067KvarnisDeltagareEn Fp red ger nog utan problem 500Bhp, den är väl iofs lite seg att spoola.
Ett roterat kit med en GT35 är prcis vad du vill ha med en fmic 😀
Sköna +600 på E85.
Annars så ska du gå på en 3082 aka GT30/40.
En 3076 passar bättre på mindre motorer.18 oktober, 2009 kl. 11:47 #196105bowserDeltagareEn Fp red ger nog utan problem 500Bhp, den är väl iofs lite seg att spoola.Ett roterat kit med en GT35 är prcis vad du vill ha med en fmic :DSköna +600 på E85.Annars så ska du gå på en 3082 aka GT30/40.En 3076 passar bättre på mindre motorer.
håller inte riktigt med dig där .. beror helt på vilken gt3076r du väljer finns ju med massor av tillval och beroende på motorn i övrigt kammar vev etc…
har du en grym setup så plockar du lätt 600 plus med en gt3076Rtial
på v-soppa..18 oktober, 2009 kl. 15:08 #196068KvarnisDeltagareAlltså du plockar inte lätt utt +600 på valig soppa med en GT30 i subaru, vart i all värden har du fått dom sifforna i från?
En GT35 har nog svårt att nå dom sifforna i subaru på vpower.
Raul fick som en jämförelse 620 på E85 med cossie botten del, toppar ,kammar +ett större insug.En rättelse dock, en GT3076 är den större kompressor delen.
Så den funkar bra på en 2.5, måste varit lite snurrig och tänke 3071.Detär bara att läsa kompressor mapen så inser man att + 600 inte blir lätt. Beror ju oxå på vilken turbin storlek man väljer.
18 oktober, 2009 kl. 15:26 #196129STIredDeltagareAlltså du plockar inte lätt utt +600 på valig soppa med en GT30 i subbaru, vart i all värden har du fått dom sifforna i från?
USA siffror ;).
Boddyshot: Gt35 är rättså prisvärt och beprövat om du ska köra roterat. Då kan du räkna med lite drygt 500hk på hjulen.
Med GT3076 kan det nog bli något trevligare karaktär på bilen än med GT35, dock något mindre effekt också. Iofs för bankörning så blir det ganska lagom ändå.
Personligen upplevde jag iofs inte GT35an som jobbigt laggig eller nåt sånt, jag gillade den ihop med 2.5L motor.
/r
19 oktober, 2009 kl. 06:10 #196106bowserDeltagareAlltså du plockar inte lätt utt +600 på valig soppa med en GT30 i subbaru, vart i all värden har du fått dom sifforna i från?
USA siffror ;). Boddyshot: Gt35 är rättså prisvärt och beprövat om du ska köra roterat. Då kan du räkna med lite drygt 500hk på hjulen. Med GT3076 kan det nog bli något trevligare karaktär på bilen än med GT35, dock något mindre effekt också. Iofs för bankörning så blir det ganska lagom ändå.Personligen upplevde jag iofs inte GT35an som jobbigt laggig eller nåt sånt, jag gillade den ihop med 2.5L motor./r
det beror ju på vilken gt3076r du väljer och definitivt hur stor motor du har…. på en cossie 2.5 utan stroker ja då e det svårt .
men en strokad closedeckad så bör det ej va probelm speciellt om du köper den gt3076RTIAL med tials egna avgashus. den e speccad för 580hk på en 2.0 rak fyra . vi får se vintern/våren lär ju avslöja vad det ger på en 2,9l closedeckad 😉19 oktober, 2009 kl. 07:33 #196154BodyshotDeltagareHej och tack för alla svar, jag blir tokig av all valmöjlighet när det gäller turbos!
Jag gillar ju att smiska bana och så, inget FAN av att köra raktframrace!
GT3076R blir det nog iaf, har fått nys om ett Ultimate Racing GT3076R kit för ruskigt fin peng!
Igår åkte APS SR40 turbon av, TMIC och downpipe samt grenrör av.
En fråga till er som meckar själva, hur fan kom ni åt oljeslangen som sitter på mitten av turbon? jag kom inte åt den med verktygen!
19 oktober, 2009 kl. 09:27 #196069KvarnisDeltagareUltimate racing är fina kitt :), är det rätt pris så slå till 🙂
OT:
Alltså fixar du + 600 med 3076 kompressor på ren 99 så blir jag impad. Du lär få ha ett stort avgas hus all fall 😀Med 2.9 så förstår jag dock inte vitsen, allt mindre än GT40 kommer ha diesel karaktär.
En GT4088r twin scroll spoolar ~vid 3k rpm på en 2.33, bra mycke tidigare på en 2.9 !!19 oktober, 2009 kl. 09:28 #196070KvarnisDeltagareDu behöver lång platt/spets tång för att komma ått den 🙂
19 oktober, 2009 kl. 09:45 #196155BodyshotDeltagareTack för svar!
Skall ner i EM och fota lite, någon som kan hjälpa mig att lägga upp bilder?
Btw, ingen som är sugen på APS SR40? 1500mil har den gått lite drygt.
19 oktober, 2009 kl. 12:27 #196496TorganDeltagaredu kan väl höra av dig till mig om det blir aktuellt att sälja tmic?;)
19 oktober, 2009 kl. 13:29 #196156BodyshotDeltagareBetalade precis FP RED turbon, enligt dem i USA som jag pratade med så är den exakt samma storlek som en GT35R, så det skall bli kul att se vad den kan prestera ihop med min maskin! Blev en helt ny turbo, fanns inga beggade.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.