› SSC › Allmänt snack › Projekt › Cosworth 2.5l STI-05
- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2010 kl. 13:29 #196238BodyshotDeltagare
Hehe! Poliserna var riktigt trevliga, mötte en bilist som blinkade med helljuset så jag han bromsa in innan polisen han få upp laserpickan.
Många Poliser var framme med mobilkameran och bad mig ge fullt på raksträckan när jag skulle köra ut från ”polisdepon” 😉
Blev en trevlig 15min snackis med 10st poliser som inspekterade motorn 😉
2timmar senare så visste jag ju att dom stod där på samma ställe, men lyckades ändå köra 8km/h för fort vilket gav mig 1500kr i böter… Men dom var lika trevliga för det…
1 maj, 2010 kl. 20:00 #196523ErokDeltagareHehe! Poliserna var riktigt trevliga, mötte en bilist som blinkade med helljuset så jag han bromsa in innan polisen han få upp laserpickan.
Många Poliser var framme med mobilkameran och bad mig ge fullt på raksträckan när jag skulle köra ut från ”polisdepon” 😉
Blev en trevlig 15min snackis med 10st poliser som inspekterade motorn 😉
2timmar senare så visste jag ju att dom stod där på samma ställe, men lyckades ändå köra 8km/h för fort vilket gav mig 1500kr i böter… Men dom var lika trevliga för det…
Måste bara säga att det var bra klantigt =)
2 maj, 2010 kl. 15:03 #196239BodyshotDeltagareJo det kan jag bara hålla med om.. Vettefasen om min mätare kanske visar fel, jag låg precis på 70sträcket, och det har jag två polare som också kan intyga, då vi visste att dom stod där och sköt, och körde därför lagligt…
Märkligt..
3 maj, 2010 kl. 14:22 #196122andreaswrxDeltagareTack ja jävlar vad det skottar på!
Grundmappen gjordes i rototest sen så var det ute på vägarna den riktiga mappningen gjordes.. jag hade så brottom att hinna hem (att få köra) så det blev ingen riktig bänkning efter…
Men med grundmapp och 2bar så gav den 500hk+ 😉
bänka den då så vi kan få att på papper! eller var siffrona så dåliga så du inte vill berätta att bilen är körd i bänk?
3 maj, 2010 kl. 15:11 #196240BodyshotDeltagaresiffrorna var bra men kurvan var inte den bästa iom att topparna inte orkade hålla laddet….
3 maj, 2010 kl. 16:17 #196123andreaswrxDeltagaresiffrorna var bra men kurvan var inte den bästa iom att topparna inte orkade hålla laddet….
så den är bänkad då? eftersom du både har siffror och kurva?
3 maj, 2010 kl. 16:18 #196393MariaimprezaGTDeltagaresiffrorna var bra men kurvan var inte den bästa iom att topparna inte orkade hålla laddet….
Jag förstår att portarna stryper effekten, de är ju som sugrör… Så då är de bara att porta o byta ut lite saker 😛
3 maj, 2010 kl. 16:40 #196241BodyshotDeltagareSom sagt, bänkningen/rotortest gjordes på grundmappen, därefter blev det mappning ute på landsväg, blev helt klart bättre än vad kurvan var på grundmappen, men inte såsom jag vill ha den till hundra procent iaf.
Så nej, jag har dessvärre ingen korrekt kurva på mappen som är i nu.
Jag håller på att ordnar topparna nu ASAP så jag ska få bilen så som jag vill ha den.
Portarnas storlek var inte problem, problemet är att fjädrarna inte var tillräckligt hårda = höll öppet vid högt ladd.
3 maj, 2010 kl. 19:22 #196415MuminDeltagareBilder? Filmer? kom igen din slöhög 😛
3 maj, 2010 kl. 20:08 #196242BodyshotDeltagarehaha vafan jag ledsna lite när det inte ville samma som mig 😛
Jag får kirra detta, har bara nån launch film, men en polare filmade när jag smiskade bilj-vln hårt på slingerbulten, den måste vara fin å se! Ska smsa honom och be honom lägga upp den&maila den till mig asap.
14 maj, 2010 kl. 12:06 #196244BodyshotDeltagareUpdate: igår fick jag ur motorn, måndag lämnas topparna bort till kunnig för maxportning och injustering av nya ventiler, dubbla ventilfjädrar och för att få dit sjukt vassa kammar.
Passar även på att köpa en ny soppapump, Bosch 044 som skall hålla bättre än Walbro vid effekter över 500hk.
Sen blir det ny mappning och bänkning på Dynocenter i trollhättan!
22 maj, 2010 kl. 08:33 #196245BodyshotDeltagareLista på vad det blev för mums till topparna:
Det bästa med kammarna är att dom är riktigt vassa, och ändå har kvar AVCS:en!
6027S3 Intake 282 / 240 @ .050″ / Peak Lift 11.3mm / Centerline AVCS Exhaust 282 / 240 @ .050″ / Peak Lift 11.3mm / Centerline 113
1 GSC Dua/Ti GSC Dual Springs with Titanium Retainers
1 F6076/F6078 Ferrea Full set of 1mm oversize valves
1 260-4701 ARP Head Studs
1 C4264-051 Cosworth Headgasket Pair Ej25
1 T328RB Gates Racing Kevlar Belt
Sen blir det en elak jävla portning på det, och matchning av ventiler osv.
Blir nog fint det där, eller vad tror ni? 😀 😀
22 maj, 2010 kl. 10:26 #196081KvarnisDeltagareÄr det cosworth stopper Hg ?, om inte byt till den.
ARP bult finns 2 varianter köp den som är starkare men dubblet så dyr !
Du hade inte behövt gå på oversize ventiler men det funkar det med, mer port jobb dock.Hopps du köper inconel ventiler för avgassidan oxå 🙂
Gates gör cosworth remmar så det är samma som cosworth fast billigare 😉
22 maj, 2010 kl. 12:32 #196246BodyshotDeltagareÄr det cosworth stopper Hg ?, om inte byt till den.
ARP bult finns 2 varianter köp den som är starkare men dubblet så dyr !
Du hade inte behövt gå på oversize ventiler men det funkar det med, mer port jobb dock.Hopps du köper inconel ventiler för avgassidan oxå 🙂
Gates gör cosworth remmar så det är samma som cosworth fast billigare 😉
Cosworth stopper hg? vad är det?
ARP bulten kostade 190usd, fanns bara en variant där jag handlade…
oversize verkade vara det vanligaste att köra, så jag köpte sådana jag med 🙂
Jo säljaren sa att gates gjorde det, därför jag tog den 😛
Vad är inconel ventiler? Jag köpte Ferrea ventiler både till insugssidan och avgassidan.
22 maj, 2010 kl. 19:44 #196142STIredDeltagareinconel är bara en annan legering till bl.a. ventiler som tål mycket höga temperaturer. Ingen dum ide ha såna just på avgassidan pga den höga värmen. Finns flera tillverkare som säljer såna.
Cosworth stopper head gaskets(hg).
/r -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.