SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 496 totalt)
  • Författare
    HighLevelOfSweden
    Deltagare

Tjenixen!!

Jag som INTE!! kan någonting om trimning och är väldigt novis i allmänhet undrar därför en hel del rörande ditt extrema projekt som jag hoppas att du kan svara på Bodyshot:
      -Finns det någon kunnig tuner i din bakgrund som hjälper dig med din motor och vad som är lämpligt att använda i den??
      -Blir det per automatik en kanonmotor av din bara för att du slänger ihop diverse extrema pryttlar eller gissar du att pryttlarna kommer att fungera tillsammans precis som du gång på gång gör med din effekt??

Väntar med stor nyfikenhet på ett uttömmande svar i från dig!!

KingWood
      Deltagare

Har spanat igenom dackshopens samlade inlägg och kan inte annat än undra varför du fortfarande besöker detta forum då du verkar vara allt annat än nöjd och positiv i dom flesta av inläggen…. Mer negativ respons till folket?
        Sorry för OT i projekt tråden….

Zippo_
        Deltagare

Har spanat igenom dackshopens samlade inlägg och kan inte annat än undra varför du fortfarande besöker detta forum då du verkar vara allt annat än nöjd och positiv i dom flesta av inläggen…. Mer negativ respons till folket?

håller helt med dig, jag är rätt ny på forumet och har redan märkt detta :confused:

sorry för OT bodyshot, får hoppas det blir bra med nya portningen 🙂

HighLevelOfSweden
          Deltagare

Enkla frågor tycker jag då jag antar att det är fler som undrar över hur denna motor utvecklas, vilka pryttlar som fungerar bra samt riktiga effektsiffror samt funktion – eller sitter du/ni bara där och drägglar över hur personer bara kastar ur sig diverse detaljer utan att ifrågasätta det hela någon gång??

Gillar skarpt information och då riktig information likt SAM, STIred & Kvarnis mfl vilka har genomtänkta & uttömmande inlägg samtidigt som jag nu är mycket intresserad hur Bodyshot tänker med sin motor – för det är väl genomtänkt vilka delar som skall användas!!??

HighLevelOfSweden
            Deltagare

håller helt med dig, jag är rätt ny på forumet och har redan märkt detta :confused:

sorry för OT bodyshot, får hoppas det blir bra med nya portningen 🙂

Helt rätt då jag gillar att ifrågasätta saker snarare än som dom flesta bara utöva bruntungans funktion med konstanta ryggdunkningar så fort som det skrivs något hur fel & märkligt det än kan verka!! ;0)

Bodyshot
              Deltagare

Hej Patrik, du kan väl ringa mig så kan vi prata lite….

HighLevelOfSweden
                Deltagare

Hej Patrik, du kan väl ringa mig så kan vi prata lite….

Svara nu kompis – många vill veta!! ;0)

Bodyshot
                  Deltagare

Jag skriver det jag känner är nödvändigt&riktigt precis när det är handlat och eller / när det är fixat och jag skriver inte som dig ut fulla specar på vad som kommer sitta på bilen inom 10år…..

Min spec och det jag väljer delar efter är vad jag själv är ute efter för register på bilen – borde väl fan tom en nybörjare kunna räkna ut???

Experttips tar jag från alla som vet mer än mig, rådfrågar alltid innan jag väljer nått.

HighLevelOfSweden
                    Deltagare

Jag skriver det jag känner är nödvändigt&riktigt precis när det är handlat och eller / när det är fixat och jag skriver inte som dig ut fulla specar på vad som kommer sitta på bilen inom 10år…..

Min spec och det jag väljer delar efter är vad jag själv är ute efter för register på bilen – borde väl fan tom en nybörjare kunna räkna ut???

Experttips tar jag från alla som vet mer än mig, rådfrågar alltid innan jag väljer nått.

Varför jag ifrågasätter dig personligen och din bil i andra hand är efter ditt svar på min fråga på Garaget.org där jag seriöst frågade hur det gick med din bil och fick följande svar av dig:

*bänkade 615 hk 709nm på racemapp och banmapp blev det 550hk och 611nm.
                      Är du klar i fäbon än? (vi skrattades gott åt det när jag pratade med Autotech efter dina PM)
                      *Bänkades i roto hos Autotech
                      Är din klar ännu?

Med tanke på dessa svar och med tanke på vad du skriver här på detta forum och inte minst med tanke på hur DU!! svarar i andras trådar som tex när Sladden sålde sin bil och där du intygade att hans bil var en kanonköp till trotts att du inte visste ett skit om den gör mig och andra (personer jag varje vecka pratar med) som skrivit i din tråd ganska fundersamma över det du skriver (läs-kastar ur dig)!!

Sen vad beträffar vårt egna projekt så har det stadigt gått framåt, tidsmässigt en katastrof, medans väghållning, aerodynamik & prestanda fungerat som en dröm och det just pga att det tagit en förbannad tid med bygget varav det kommit fler och bättre pryttlar på marknaden till Impreza bilar – men det kan vi leva med då information som vi haft åtminstone INTE bara är taget ur luften!! ;0)

Bodyshot
                      Deltagare

Snälla Patrik, du förstår väl själv att jag driver lika mycket med dig som du driver med folk?

Snyt dig i pungen, ring mig om du vill träffas och prata ut, för det verkar ju vara det enda du gör för tillfället – snackar.

andreaswrx
                        Deltagare

Snälla Patrik, du förstår väl själv att jag driver lika mycket med dig som du driver med folk?

Snyt dig i pungen, ring mig om du vill träffas och prata ut, för det verkar ju vara det enda du gör för tillfället – snackar.

upp med det förbanade bänknings pappret så det kan bli slut på den här diskutionen!
                          innan i denna tråden skrev du att den inte var bänkad sen när jag frågade skrev du att den var bänkad? upp med pappret eller är du feg för att visa det?

HighLevelOfSweden
                          Deltagare

upp med det förbanade bänknings pappret så det kan bli slut på den här diskutionen!
                            Innan i denna tråden skrev du att den inte var bänkad sen när jag frågade skrev du att den var bänkad? Upp med pappret eller är du feg för att visa det?

tack!!

Bodyshot
                            Deltagare

innan i denna tråden skrev du att den inte var bänkad sen när jag frågade skrev du att den var bänkad? upp med pappret eller är du feg för att visa det?

Nej – som jag sa så är jag inte nöjd med hur det blev, varav jag åtgärdar det nu i form av att fixa till topparna och lite annat för att få det som jag vill ha det.

Bänkningspappret fick jag aldrig, som jag skrev så fick jag hör att den gav 522hk nånting men vid 6800rpm orkade inte mina ventiler svälja 2.2bar ladd.
                              End of story.

Jag lägger upp det när JAG känner att jag är nöjd med hur bilen blev, detta är trots allt en projekttråd.

andreaswrx
                              Deltagare

Nej – som jag sa så är jag inte nöjd med hur det blev, varav jag åtgärdar det nu i form av att fixa till topparna och lite annat för att få det som jag vill ha det.

Bänkningspappret fick jag aldrig, som jag skrev så fick jag hör att den gav 522hk nånting men vid 6800rpm orkade inte mina ventiler svälja 2.2bar ladd.
                                End of story.

Jag lägger upp det när JAG känner att jag är nöjd med hur bilen blev, detta är trots allt en projekttråd.

du verkar har jävligt svårt med siffro bodyshot för på garaget står det 598hk? börjar bli trött på det här med olika siffro på olika ställe, är fan snart inga här inne som tro på något du skriver

effekt 598 hk / 750 Nm
                                http://www.garaget.org/?car=158883

Steewe
                                Deltagare

du verkar har jävligt svårt med siffro bodyshot för på garaget står det 598hk? börjar bli trött på det här med olika siffro på olika ställe, är fan snart inga här inne som tro på något du skriver

effekt 598 hk / 750 Nm
                                  http://www.garaget.org/?car=158883

522 på hjulen kanske ger 598 i motorn??

Hursomhelst är det väl Bodyshot som styr vad han vill ha i sin projekttråd.. Ett ordentligt bygge är det enligt mig, oavsett vad siffrorna säger..

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.